Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKORKMAZ, Hafize Ufuk
dc.date.accessioned2024-03-14T10:02:33Z
dc.date.available2024-03-14T10:02:33Z
dc.date.issued2023-12-31
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12498/6268
dc.description.abstractGirişimciler işletmelerinin sürdürülebilirliğini sağlama, kar elde edebilme ve büyüme hedefleriyle harekete geçmektedir. Müşterileri elde etme, elde tutma ve mevcut müşteriler aracılığıyla yeni potansiyel müşteriler yaratma, bu hedeflerin gerçekleştirilmesinde önemli bir öneme sahiptir. Bu nedenle girişimciler; müşterilerin problem ya da ihtiyaçlarını belirleyebilmeyi amaç edinmelidir. Belirlenen problemin çözülmesi ya da ihtiyacın karşılanması ise fırsatların ortaya çıkmasına imkân sağlamaktadır. Ortaya çıkan fırsat; bir iş fikrine dönüştürülürken değer önerisi ile güçlendirilmelidir. Yenilikçi yönü gelişmiş, katma değeri yüksek ve teknolojik olan bir iş fikri ve yeni ürün geliştirmede değer önerisi önemli görülmektedir. Bu çalışmanın amacı; pazardaki fırsatın ürüne dönüştürülmesinde değer önerisinin önemine dikkat çekmektir. Girişimcilik ekosistemine dahil olmak isteyen potansiyel girişimcilerin iş fikirlerini değer önerisini dikkate alarak geliştirmeleri önerilmektedir. Bu amaçla firmaların değer önerilerinden yola çıkılarak öneriler verilmektedir. Dünya çapında başarı yakalamış olan ve yatırım almaya hak kazanarak unicorn olarak adlandırılmış firmalar ele alınmıştır. Teknolojinin yoğun olarak hayatımızda olduğu günümüzde özellikle dijital teknoloji destekli mal ve hizmetler ortaya çıkarmayı planlayan girişimcilerin değer önerilerinde; hız, yenilik, esneklik, kullanıcı dostu tasarımı olan web sitesi, güvenilir erişim ve uygun maliyet gibi özellikleri vurgulamalarının rakiplerine karşı avantaj sağlayacağı düşünülmektedir. Girişimcilerin güçlü bir değer önerisi oluşturmasının; rakiplerden farklılaşma, kar elde etme ve büyüme hedeflerini gerçekleştirmelerini ve böylece sürdürülebilir bir işletme olmalarını destekleyeceği düşünülmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherÇukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.relation.ispartofseries32;3
dc.subjectGirişimciliken_US
dc.subjectİş Fikrien_US
dc.subjectDeğer Önerisien_US
dc.subjectUnicornen_US
dc.subjectYeni Ürünen_US
dc.titleFırsattan Ürüne Giden Yolda Değer Önerisinin Önemien_US
dc.typeMakaleen_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.35379/cusosbil.1318679en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster