Fırsattan Ürüne Giden Yolda Değer Önerisinin Önemi
Abstract
Girişimciler işletmelerinin sürdürülebilirliğini sağlama, kar elde edebilme ve büyüme
hedefleriyle harekete geçmektedir. Müşterileri elde etme, elde tutma ve mevcut
müşteriler aracılığıyla yeni potansiyel müşteriler yaratma, bu hedeflerin
gerçekleştirilmesinde önemli bir öneme sahiptir. Bu nedenle girişimciler; müşterilerin
problem ya da ihtiyaçlarını belirleyebilmeyi amaç edinmelidir. Belirlenen problemin
çözülmesi ya da ihtiyacın karşılanması ise fırsatların ortaya çıkmasına imkân
sağlamaktadır. Ortaya çıkan fırsat; bir iş fikrine dönüştürülürken değer önerisi ile
güçlendirilmelidir. Yenilikçi yönü gelişmiş, katma değeri yüksek ve teknolojik olan bir
iş fikri ve yeni ürün geliştirmede değer önerisi önemli görülmektedir. Bu çalışmanın
amacı; pazardaki fırsatın ürüne dönüştürülmesinde değer önerisinin önemine dikkat
çekmektir. Girişimcilik ekosistemine dahil olmak isteyen potansiyel girişimcilerin iş
fikirlerini değer önerisini dikkate alarak geliştirmeleri önerilmektedir. Bu amaçla
firmaların değer önerilerinden yola çıkılarak öneriler verilmektedir. Dünya çapında başarı
yakalamış olan ve yatırım almaya hak kazanarak unicorn olarak adlandırılmış firmalar
ele alınmıştır. Teknolojinin yoğun olarak hayatımızda olduğu günümüzde özellikle dijital
teknoloji destekli mal ve hizmetler ortaya çıkarmayı planlayan girişimcilerin değer
önerilerinde; hız, yenilik, esneklik, kullanıcı dostu tasarımı olan web sitesi, güvenilir
erişim ve uygun maliyet gibi özellikleri vurgulamalarının rakiplerine karşı avantaj
sağlayacağı düşünülmektedir. Girişimcilerin güçlü bir değer önerisi oluşturmasının;
rakiplerden farklılaşma, kar elde etme ve büyüme hedeflerini gerçekleştirmelerini ve
böylece sürdürülebilir bir işletme olmalarını destekleyeceği düşünülmektedir.
Collections
DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..