Yeni Ekonomide Teknolojinin İşletme Yönetimi Ve Girişimcilik Üzerindeki Dönüştürücü Etkileri
Abstract
1970’li yıllarda yaşanan gelişmelerin etkisiyle başlayan yeni ekonominin en önemli ivme gücü, teknolojilerin
mikro düzey gelişmeleriyle sağlanmıştır. 1980 sonrası değişimlerin etkisiyle ulus ötesi bir özelliğe sahip olan
yeni ekonomide 1990’lı yıllar sınır ötesi pazar olanaklarının teknoloji aracılığıyla zirveye ulaştığı bir dönem olmuştur. Finans aracılığında piyasaların akışkan hale gelmesi enformasyon ekonomisini ortaya çıkarmıştır.
İnternetin endüstriyel sistemdeki kendine özgü katkısı dikey bileşenlerin yatay bileşenlere dönüşme imkânını
sağlamıştır. İnternet ortamında ticaretin yanında finans, bankacılık ve mali işlemlerin yapılmasıyla birlikte ekonominin akışkanlığı hızla artarak ürünlerin pazar döngüsünü kısaltmıştır. Bu nedenle sürekli yeni ürün ve
pazar üretimlerine ihtiyaçlar ortaya çıkmaktadır. Bu ikisinin birlikte ortaya çıkarılması inovasyonun etkinliği ile yakından bağlantılı olmak durumundadır. Spesifik pazarlar bu etkinliğin önemli bir parçasıdır. Girişimcilik ve işletme yönetiminin teknolojiyle olan etkileşiminin yeni ekonomi çerçevesinde ele alındığı bu teorik çalışmada;
girişimcilik ve yeni ekonomi tanımlanmış, işletme yönetimi ve girişimci arasındaki ayrımlar temel değerler eşliğinde ortaya konulmaya çalışılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Yeni Ekonomi, Teknoloji, Girişimcilik, İşletme Yönetimi
Collections
DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..