Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTORLAK, Ömer
dc.contributor.authorÖZMEN, Müjdat
dc.contributor.authorİŞLEK, Sami
dc.contributor.authorAY, Ufuk
dc.contributor.authorTİLTAY, Muhammet Ali
dc.date.accessioned2019-07-09T13:32:38Z
dc.date.available2019-07-09T13:32:38Z
dc.date.issued2018-06-29
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12498/910
dc.descriptionBu bildiri tükecilerin kurban bayramı gibi bir yönüyle tüketim ritüeli olan bir fenomende oynadığı rollerle alakalıdır.en_US
dc.description.abstractGiriş ve Çalışmanın Amacı Ritüeller tüketicinin katılım durumuna göre farklı tipolojilerin oluşmasına imkân veren ve tüketim eylemleri içerisinde önemli yeri olan sosyal olgulardır. Ritüellerin kutsal ve seküler olmak üzere farklı kültürlerde kendine yer bulduğu söylenebilir. Bununla birlikte ticari süreçlerin söz konusu olduğu ve aynı zamanda ekonomik etkisinin hem yerel hem de küresel ölçekte arttığı bir ritüel kavramı söz konusudur. Bazı ritüellere yerel topluluklarda sınırlı sayıda tüketici tarafından katılım sağlanırken Sevgililer Günü veya Ramazan Bayramı gibi kutsal ve seküler özellikler barındıran ritüellere farklı coğrafyalardaki tüketim eylemlerine konu olan yoğun bir katılımın olduğu ve pazarlama disiplini içerisinde tüketici davranışları bağlamında ele alındığı görülmektedir (Sandıkçı ve Omeraki, 2007; Touzani ve Hirschman; 2008; Close ve Zinkhan, 2009; Odabaşı ve Argan, 2009; Kurt ve Özgen, 2013).en_US
dc.language.isootheren_US
dc.subjectResearch Subject Categoriesen_US
dc.subjectBusiness Studies
dc.subjectBusiness and Economics
dc.subjectSocial Science
dc.titleRitüele Katılımdaki Rollere Göre Tüketici Tipolojilerien_US
dc.typeKonferans Bildirisien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster