Turizm Sektöründe Markalaşma Analizler, Sorunlar, Çözümler
Özet
Turizm sektörü, istihdam ve gelir getirici özelliği ile günümüzde önemli bir
durumdadır. Konaklama, seyahat ve yiyecek içecek hizmetleri ile hareketli olan
sektör tüm dünyada önem taşımaktadır. Turizm, eğlenme, dinlenme, yeme-içme,
konaklama vb. faaliyetleri bir arada sunmasının yanı sıra insanların çalışma
hayatından sıyrılıp dinlenme ihtiyacını da gidermelerini sağlayan bir sektördür.
Çoklu ürün ve hizmetlerin bir araya getirilip insanların özellikle ruhsal tatminlerinin
sağlandığı turizm sektöründe yine yukarıda bahsedildiği üzere benzer hizmetleri
farklı şekillerde sunan alternatifler bulunmaktadır.
Dijitalleşen dünyada, bütün üretim faktörlerinin, özellikle de bilgi ve sermayenin
küresel bazda akışkanlığının olması, diğer bir ifade ile üretim sürecinde ortaya
çıkan mal ve hizmet üretiminin bir ülkeden bir ülkeye gidişinin ve gelişinin çok hızlı
olması beraberinde hem turizm sektörünün elemanlarını etkilemiş, hem de turizme
katılanları etkilemiştir. Karşılıklı etkileşim turizm sektörünün markalaşması
açısından önem taşımaktadır. Dijitalleşme ile yoğun rekabet ortamının yaşanması,
markaların ön plana çıkmasına neden olmaktadır. Özellikle turizm sektörünün
yaşanılan salgın sürecinde sekteye uğraması turizmde faaliyet gösteren firmaların
farklı şekillerde ürünlerini sunma ve bunları markalaştırma çabalarını ortaya
çıkarmıştır.
Turizm Sektöründe Markalaşma (Analizler, Sorunlar, Çözümler) kitabında
gelişen yeni düzenle bağlantılı olacak şekilde turizm sektöründe yer alan
birbirinden farklı alt kollar ve bunların markalaşmaları konularına değinilmiştir.
Toplam 26 bölümden oluşan kitabımızda turizm sektörü ve markalaşma konusu
farklı açılardan yaşanılan değişimler bağlamında ele alınmıştır.
Koleksiyonlar
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..