Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKARAKOÇ, Hediye
dc.contributor.authorDÖNER, Şerife İrem
dc.contributor.authorDURAN, Büşra
dc.date.accessioned2023-02-24T06:17:12Z
dc.date.available2023-02-24T06:17:12Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12498/5792
dc.description.abstractAmaç: Giyilebilir Simüle Annelik Modeli deneyiminin öğrencilerin empati, öz etkililik-yeterlilik düzeyine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Araştırma tek grup, ön test-son test yarı deneysel araştırma tasarımında 54 öğrenci ile yapılmıştır. Veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan tanıtıcı bilgi formu, Toronto Empati Ölçeği, Öz Etkililik-Yeterlilik Ölçeği ile toplanmıştır. Simülasyon uygulaması 4’er kişilik (1 ebe, 1 gebe, 2 gözlemci) öğrenci grupları eşliğinde, 4 adet klinik senaryo olmak üzere ön bilgilendirme (10 dk), simülasyon (10 dk) ve çözümleme (20 dk) oturumlarından oluşmaktadır. Bulgular: Katılımcıların yaş ortalaması 20.22 ± 1.00 olup %92.6’sı bölümü isteyerek tercih etmiştir. Giyilebilir Simüle Annelik Modeli deneyiminin empati (p ≤ 0.001), davranışı tamamlama (p ≤ 0.001) ön test ve son test puan ortalamaları bakımından anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Sonuç: Araştırmada Giyilebilir Simüle Annelik Modeli deneyiminin öğrencilerin empati ve davranışı tamamlama düzeyini artırdığı belirlenmiştir.
dc.language.isotren_US
dc.publisher2. Uluslararası Anadolu Ebeler Derneği Kongresien_US
dc.subjectSimülasyon
dc.subjectÖz-Yeterlilik
dc.subjectEmpati
dc.subjectEbelik
dc.titleKlinik Senaryo Eşliğinde Giyilebilir Simülatör ile Yapılan Simülasyon Uygulamasının Empati Düzeyine Etkisien_US
dc.typeKonferans Bildirisien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster