Klinik Senaryo Eşliğinde Giyilebilir Simülatör ile Yapılan Simülasyon Uygulamasının Empati Düzeyine Etkisi
Abstract
Amaç: Giyilebilir Simüle Annelik Modeli deneyiminin öğrencilerin empati, öz etkililik-yeterlilik düzeyine etkisini
incelemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Araştırma tek grup, ön test-son test yarı deneysel araştırma tasarımında 54 öğrenci ile yapılmıştır. Veriler,
araştırmacılar tarafından hazırlanan tanıtıcı bilgi formu, Toronto Empati Ölçeği, Öz Etkililik-Yeterlilik Ölçeği ile
toplanmıştır. Simülasyon uygulaması 4’er kişilik (1 ebe, 1 gebe, 2 gözlemci) öğrenci grupları eşliğinde, 4 adet klinik
senaryo olmak üzere ön bilgilendirme (10 dk), simülasyon (10 dk) ve çözümleme (20 dk) oturumlarından
oluşmaktadır.
Bulgular: Katılımcıların yaş ortalaması 20.22 ± 1.00 olup %92.6’sı bölümü isteyerek tercih etmiştir. Giyilebilir Simüle
Annelik Modeli deneyiminin empati (p ≤ 0.001), davranışı tamamlama (p ≤ 0.001) ön test ve son test puan ortalamaları
bakımından anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir.
Sonuç: Araştırmada Giyilebilir Simüle Annelik Modeli deneyiminin öğrencilerin empati ve davranışı tamamlama
düzeyini artırdığı belirlenmiştir.
Collections
DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..