KTO Karatay Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Algısı
Date
2022-09-25Author
BAYIR, Berna
ÖZCİHAN, Hamza
KÜÇÜK, Burak Kaan
ATALAY, Serap Nur
YAVUZ, Leyla İrem
KAMALI, Sibel
SAĞDIÇ, Ceren
Metadata
Show full item recordAbstract
Amaç: Bu çalışma sağlık bilimleri yüksekokulu öğrencilerinin toplumsal cinsiyet algısının çeşitli değişkenler açısından belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Tanımlayıcı-kesitsel bir araştırmadır. Araştırmanın evreni KTO Karatay Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu’nda eğitim gören öğrenciler oluştururken, örneklem seçimine gidilmeyip evrenin tamamı örnekleme dahil edilmiştir. Veriler kişisel bilgi formu, Toplumsal Cinsiyet Algı Ölçeği (Perception of Gender Scale) ile toplanmıştır. Veriler SPSS programında analiz edilmiştir.
Bulgular: Bu araştırmadaki katılımcıların %81,4’ü kadındır. Bu katılımcıların %54,5’unu Hemşirelik bölümünü %18,6’sını Ebelik %9,9’unu Fizyoterapi ve Rehabilitasyon %5,5’unu Çocuk Gelişimi %6,3 ‘ünü Beslenme ve Diyetetik %5,1‘ini Odyoloji bölümü oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğrencilerden en yüksek toplumsal cinsiyet algısı Ebelik ve Hemşirelik öğrencileri iken en düşük toplumsal cinsiyet algılarına sahip öğrenciler Fizyoterapi ve Rehabilitasyon ve Çocuk Gelişimi bölümü öğrencileridir. Araştırmaya göre kadınlar ve erkekler arasında cinsiyet algısı bakımından anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır. Aile yapısı incelendiğinde parçalanmış aile sahip olan öğrenciler ile geniş aileye sahip olan öğrenciler arasında anlamlı bir fark saptanmıştır (p<0,05).
Sonuç ve Öneriler: Sağlık bilimleri fakültesindeki kadın öğrencilerin ve parçalanmış aileye sahip öğrencilerin toplumsal cinsiyet algısının daha çağdaş olduğu görülmüştür. Bu nedenle toplumsal cinsiyet algısı cinsiyetler, bölümler arası ve sınıflar arası farklılıkların belirlenebilmesi için kız ve erkek öğrencilerin çalışmaları kapsayan planların yapılması önerebilir. Toplumsal cinsiyet ile ilgili düzenlenen açık oturum, toplu görüşmeler de toplum tarafından biçimlendirilen geleneksel görüşlerinin farkına varılması sağlanmalı ve eşitlikçi bakış açısı kazandırılmalıdır.
Collections
DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..