Browsing Uluslararası Ticaret Tezli Yüksek Lisans by Title
Now showing items 10-29 of 35
-
Firmaların Risk Tutumlarının Uluslararası Pazar Seçimi Üzerindeki Etkisi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-01)Uluslararası pazar seçimi, ortaklar, yeni müşteriler veya teslimat noktaları aracılığıyla işleri yurtdışına genişletmeyi düşünen firmalar için önemli bir husustur. Firmalar bu yeni fırsata yatırım yapabilir ve bu nedenle ... -
Havacılık Bölümleri Öğrencilerinin Havayolu Tercihlerini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Konya İli Karşılaştırmalı Örneği
(KTO Karatay Üniversitesi, 2024-01)Bu çalışmada, Konya’daki üniversitelerde havacılık bölümlerinde eğitim gören üniversite öğrencilerinin havayolu tercihlerini belirleyen faktörleri ortaya koymak amaçlanmaktadır, böylece havacılık eğitimi alan üniversite ... -
İhracat Pazar Yönelimi İle Algılanan İhracat Performansı İlişkisi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-11)Bu çalışmanın amacı, ihracat pazar yönelimi ile firmaların algılanan ihracat performansı arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Günümüzde ihracat pazar yönelimi kavramının firmalar için öneminin artmasıyla birlikte bu kavramın ... -
İhracat Pazarlamasında İkincil Verilerden Yararlanarak Hedef Ülke Pazarlarının Belirlenmesi: Ev Tipi Kompresörlü Buzdolapları (841821) Üzerine Bir Araştırma
(KTO Karatay Üniversitesi, 2023-06)Teknolojinin, iletişimin, ulaşımın gittikçe daha kolay hale gelmesi ile birlikte globalleşen dünyada dış ticarette rekabet de gün geçtikte artmaktadır. Artan rekabet; yatırım, reklam, ürün kalitesinde iyileştirme gibi pek ... -
İhracat Pazarlamasında İkincil Verilerden Yararlanarak Pazar Araştırmasının Yapılması ve Hedef Ülke Pazarlarının Belirlenmesi: İnsan Asansörleri (842810) Üretimi Yapan İşkolu Üzerine Bir Araştırma
(KTO Karatay Üniversitesi, 2023-11)Günümüzde işletmeler küreselleşmesin etkisi ile faaliyetlerini uluslararası pazarlara da aktarmıştır. Fakat yeni pazarlar yeni fırsatları getirmekle birlikte bir takım belirsizlikleri de beraberinde getirmiştir. Bu bağlamda ... -
İhracat Teşviklerinin İncelenmesi ve Firmaların Sipariş Miktarlarına Etkisinin Analizi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2023-01)Ülke ekonomilerinin ve firmaların yoğun rekabet yaşadığı günümüzde ihracatın yeri çok önemlidir. Dış pazarlara giren ve girdikleri pazarlarda kalıcılık sağlayan firmalar kendi sektörlerinde büyümeleri ile birlikte aynı ... -
İhracat Teşviklerinin Konya İmalat Sanayisi Açısından Değerlendirilmesi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-08)İhracat teşvikleri, firmalara ihracat faaliyetlerinin desteklenmesi için hükümetler tarafından sağlanan desteklerdir. Firmalarda verimliliğin artması, ülkelerde ise ihracat faaliyetlerinin dinamik hale getirilmesi karar ... -
İhracat Teşviklerinin Türk Otomotiv Sektörü İhracatındaki Etkileri
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-02)İhracat teşvikleri, işletmeleri belirli mal veya hizmet türlerini ihraç etmeye teşvik etmek için tasarlanmış düzenleyici, yasal, parasal veya vergi programlarıdır. İhracat, bir ülkede üretilen ve daha sonra satış veya ... -
İhracat Yapan İşletmelerin Rekabet Stratejileri ve Sürdürülebilirliğin Firma İhracat Performansına Etkisi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-07)Sürdürülebilirlik gelecek nesillerin kendi ihtiyaçlarını karşılayabilmesi anlamında kritik öneme sahip olan kavramlardan birisidir. Günümüzde her alanda önem kazanmış olan sürdürülebilirlik, ihracat yapan işletmelerin ... -
İhracatçı İşletmelerin Karşılaştıkları Lojistik Sorunlar Ve Covid 19’un Etkisi: Konya Gıda Sektörüne Yönelik Bir Araştırma
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-01)Küreselleşme sürecinde, ulusların birbirleriyle olan ticaretlerinde lojistik süreçlerin sorunsuz bir şekilde yürütülmesi durumu önemini giderek arttırmaktadır. Firmaların hem yerel hem de uluslararası pazarlardaki ... -
İhracatta Hedef Pazar Belirlemede Makro Çevre Unsurlarının Rolü
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-08)İhracata yönelik yeni pazarların seçilmesi sürecinde hedef pazar seçiminin işletmeler için önemi büyüktür. Uluslararası hedef pazar seçim sürecine girmeden önce işletmelerin pazarın genel koşullarını kavrayabilmesi için; ... -
İkincil Veriye Dayalı İhracat Hedef Pazar Seçimi: Tarımsal Mekanizasyon Ürünlerinden Toprak İşleme Alet Ve Makineleri Ürün Grubuna Yönelik Bir Uygulama
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-01)Dünya tarım alet ve makineleri ihracatına ilişkin veriler incelendiğinde gelişmiş ülkelerin ilk sıralarda yer aldığı görülmektedir. Gelişmekte olan bir ülke olarak Türkiye’nin de nispeten güçlü olduğu bu alanda ihracatını ... -
Konya'daki Kobi'lerin Yeni Nesil Pazarlama Tekniklerine Olan Farkındalığına Yönelik Araştırma
(KTO Karatay Üniversitesi, 2021-03)Teknolojinin gelişmesi, tüketici profilinin her geçen gün değişmesi, yeni nesil pazarlama tekniklerini doğurmuştur. Kişiselleştirilmiş çalışmalar, dijitali besleyen dijital araçlar, ortaya değer koyan şirketler, marka ... -
Kripto Paranın Uluslararası Ticarette Ödeme Yöntemi Olarak Kullanılmasına Dair Bir İnceleme
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-07)Günümüz dünyasında teknoloji çok hızlı ilerlemekte ve her geçen gün her alanda dijitalleşme hızlanarak artmaktadır. 2008 yılında Satoshi Nakamoto tarafından iki tarafın karşılıklı güven ve kriptografi ile geleneksel transfer ... -
Lisansüstü Eğitimde Uluslararasi Ticaret Teorilerini Ele Alan Tezlerin Incelenmesi: Bir Içerik Analizi Çalişmasi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2024-01)Bu çalışmanın amacı, 1988 – 2023 yılları arasında uluslararası ticaret teorileri üzerine hazırlanan lisansüstü tezlerin kapsamlı bir şekilde incelenerek, disiplinler arası bir konum sergileyen uluslararası ticaret teorilerine ... -
Marka Bilinirliğinin İhracat Performansına Etkisi: Konya İlinde Bir Uygulama
(KTO Karatay Üniversitesi, 2021-08)Günümüzde değişen teknoloji ve artan rekabet ortamı ile birlikte ürünlerin kolay satılması durumu ortadan kalkmıştır. Artık markanın müşterinin zihninde yer etmesini sağlamak ve müşteri sadakati oluşturmak önemli bir hale ... -
Markalaşma Kavramının Uluslararası Pazarlama Çerçevesinde İncelenmesi: Ofis Mobilya Sektöründe Bir Uygulama
(KTO Karatay Üniversitesi, 2021-07)Firmalar uluslararasılaşma süreçlerinde rakipleri ile rekabet ederek ayakta kalabilmek için mevcut markalarını global ölçüde geliştirmeye başlamışlardır. Günümüzde ise dünyada hızlı değişimlere bağlı olarak markalaşma ... -
Rekabet İstihbaratı Temelli Yaklaşım ile İhracat Pazarlamasında Hedef Pazar Tespiti: Sıcak Haddelenmiş ve Çekilmiş Demirden veya Alaşımsız Çelikten Profiller (721650) İşkolunda Modelsel Bir Çalışma
(KTO Karatay Üniversitesi, 2023-06)Küreselleşme ile birlikte, şirketlerin uluslararası pazarlarda rekabet edebilmeleri için rekabet istihbaratına duyulan ihtiyaç artmıştır. Küreselleşme, dünya ekonomisindeki uluslararası ticaretin artmasına ve ülkeler ... -
Sağlık Sektöründe İlaç Dağıtımı İçin Kullanılacak Olan Droneların Seçiminde ÇKKV Yöntemlerinin Uygulanması
(KTO Karatay Üniversitesi, 2024-01)"İnsansız Hava Aracı (İHA)" terimi, insanlar tarafından kullanılmayan, uzaktan kumandalı, otonom veya güdümlü hava araçlarını ifade etmektedir. Drone olarak bilinen İHA' lar, ilk olarak hava araçlarında kullanılmak üzere ... -
Tüketici Etnosentrizmi Ve Marka Bağlılığı Arasındaki İlişkide Materyalizmin Düzenleyicilik Rolünün İncelenmesi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2023-11)Bu araştırmanın amacı, tüketici etnosentrizmi ve küresel ölçekte en iyi bilinen kahve dükkânı zincirlerinden birine karşı geliştirilen marka bağlığı arasındaki ilişkiyi ve bu ilişkinin materyalizm seviyesine farklılaşıp ...