İkincil Veriye Dayalı İhracat Hedef Pazar Seçimi: Tarımsal Mekanizasyon Ürünlerinden Toprak İşleme Alet Ve Makineleri Ürün Grubuna Yönelik Bir Uygulama
Özet
Dünya tarım alet ve makineleri ihracatına ilişkin veriler incelendiğinde gelişmiş ülkelerin ilk sıralarda yer aldığı görülmektedir. Gelişmekte olan bir ülke olarak Türkiye’nin de nispeten güçlü olduğu bu alanda ihracatını etkili bir şekilde artırması gerekmektedir. İhracatın artması için etkili olacak yollardan birisi ise işletmelerin rekabet açısından güçlü olabileceği yeni pazarlara giriş yapmasıyla sağlanmaktadır. İhracata yönelik yeni pazarların seçilmesi sürecinde pazar araştırmasının işletmeler için önemi büyüktür. Hedef müşteriye ulaşmanın en doğru ve kolay yolu pazar araştırması ile gerçekleşmektedir. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı, işletmeler için yol gösterici bir rehber olarak ikincil veriye dayalı yapılacak bir pazar araştırması gerçekleştirmektir. Bu kapsamda Dünya’da ve Türkiye'de sektörün mevcut durumu incelenerek hedef pazar analizi yapılacaktır. Araştırmanın birinci bölümünde, ihracat pazarlamasında hedef pazar konusu ele alınarak hedef pazar kavramı ve içeriği, ikinci bölümde ise çalışmada kullanılacak veriler olan ikincil veriler ve pazar araştırma süreci teorik olarak açıklanmıştır. Üçüncü bölümde de araştırmanın kapsamı, amacı, metodolojisi, araştırmaya konu olan ürün grubu hakkında bilgi verilecektir. Ayrıca araştırmaya konu olan toprak işleme alet ve makine ürün grubu için ikincil verilerden oluşturulan tablonun yorumlanmasıyla örnek bir hedef pazar tespiti yapılmıştır.
Koleksiyonlar
DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..