xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.title.metadata.type
Now showing items 21-35 of 35
-
İkincil Veriye Dayalı İhracat Hedef Pazar Seçimi: Tarımsal Mekanizasyon Ürünlerinden Toprak İşleme Alet Ve Makineleri Ürün Grubuna Yönelik Bir Uygulama
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-01)Dünya tarım alet ve makineleri ihracatına ilişkin veriler incelendiğinde gelişmiş ülkelerin ilk sıralarda yer aldığı görülmektedir. Gelişmekte olan bir ülke olarak Türkiye’nin de nispeten güçlü olduğu bu alanda ihracatını ... -
Konya'daki Kobi'lerin Yeni Nesil Pazarlama Tekniklerine Olan Farkındalığına Yönelik Araştırma
(KTO Karatay Üniversitesi, 2021-03)Teknolojinin gelişmesi, tüketici profilinin her geçen gün değişmesi, yeni nesil pazarlama tekniklerini doğurmuştur. Kişiselleştirilmiş çalışmalar, dijitali besleyen dijital araçlar, ortaya değer koyan şirketler, marka ... -
Kripto Paranın Uluslararası Ticarette Ödeme Yöntemi Olarak Kullanılmasına Dair Bir İnceleme
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-07)Günümüz dünyasında teknoloji çok hızlı ilerlemekte ve her geçen gün her alanda dijitalleşme hızlanarak artmaktadır. 2008 yılında Satoshi Nakamoto tarafından iki tarafın karşılıklı güven ve kriptografi ile geleneksel transfer ... -
Lisansüstü Eğitimde Uluslararasi Ticaret Teorilerini Ele Alan Tezlerin Incelenmesi: Bir Içerik Analizi Çalişmasi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2024-01)Bu çalışmanın amacı, 1988 – 2023 yılları arasında uluslararası ticaret teorileri üzerine hazırlanan lisansüstü tezlerin kapsamlı bir şekilde incelenerek, disiplinler arası bir konum sergileyen uluslararası ticaret teorilerine ... -
Marka Bilinirliğinin İhracat Performansına Etkisi: Konya İlinde Bir Uygulama
(KTO Karatay Üniversitesi, 2021-08)Günümüzde değişen teknoloji ve artan rekabet ortamı ile birlikte ürünlerin kolay satılması durumu ortadan kalkmıştır. Artık markanın müşterinin zihninde yer etmesini sağlamak ve müşteri sadakati oluşturmak önemli bir hale ... -
Markalaşma Kavramının Uluslararası Pazarlama Çerçevesinde İncelenmesi: Ofis Mobilya Sektöründe Bir Uygulama
(KTO Karatay Üniversitesi, 2021-07)Firmalar uluslararasılaşma süreçlerinde rakipleri ile rekabet ederek ayakta kalabilmek için mevcut markalarını global ölçüde geliştirmeye başlamışlardır. Günümüzde ise dünyada hızlı değişimlere bağlı olarak markalaşma ... -
Rekabet İstihbaratı Temelli Yaklaşım ile İhracat Pazarlamasında Hedef Pazar Tespiti: Sıcak Haddelenmiş ve Çekilmiş Demirden veya Alaşımsız Çelikten Profiller (721650) İşkolunda Modelsel Bir Çalışma
(KTO Karatay Üniversitesi, 2023-06)Küreselleşme ile birlikte, şirketlerin uluslararası pazarlarda rekabet edebilmeleri için rekabet istihbaratına duyulan ihtiyaç artmıştır. Küreselleşme, dünya ekonomisindeki uluslararası ticaretin artmasına ve ülkeler ... -
Sağlık Sektöründe İlaç Dağıtımı İçin Kullanılacak Olan Droneların Seçiminde ÇKKV Yöntemlerinin Uygulanması
(KTO Karatay Üniversitesi, 2024-01)"İnsansız Hava Aracı (İHA)" terimi, insanlar tarafından kullanılmayan, uzaktan kumandalı, otonom veya güdümlü hava araçlarını ifade etmektedir. Drone olarak bilinen İHA' lar, ilk olarak hava araçlarında kullanılmak üzere ... -
Tüketici Etnosentrizmi Ve Marka Bağlılığı Arasındaki İlişkide Materyalizmin Düzenleyicilik Rolünün İncelenmesi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2023-11)Bu araştırmanın amacı, tüketici etnosentrizmi ve küresel ölçekte en iyi bilinen kahve dükkânı zincirlerinden birine karşı geliştirilen marka bağlığı arasındaki ilişkiyi ve bu ilişkinin materyalizm seviyesine farklılaşıp ... -
Tüketicinin Anlık Satın Alma Davranışında Viral Pazarlamanın Etkisi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-02)Teknolojinin gelişmesi ve internet kullanımının günümüzde hızla artmasının sonucu olarak, firmaların potansiyel pazar hacimleri artmış ve aynı zamanda rakipleri de katlanarak artmıştır. Bu nedenle, pazarlama stratejilerinin ... -
Türkiye Dış Ticaretinin Lojistik Performans Çerçevesinde Değerlendirilmesi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-04)Küreselleşme, teknolojik gelişmeler ve ticaret ağının genişlemesiyle birlikte uluslararası ticaret hız kazanmış ve ülkelerin ekonomik gücündeki en önemli unsur haline gelmiştir. Tüm ülkeler, rekabetçi ortamda ticaretteki ... -
Türkiye’de Ahşap Mobilya Sektörünün İhracat Performansı: İhracat Pazarlaması Bileşenlerine Yönelik Öneriler
(KTO Karatay Üniversitesi, 2021-06)Teknolojik gelişmelerle beraber haberleşme, taşıma ve bankacılık işlemleri çok kolaylaşmıştır. Bu, insanlığa ciddi zaman ve maliyet tasarrufu sağlamaktadır. Fakat bu gelişmeler, ticarette rekabeti arttırmakta ve firmaların ... -
Uluslararası Ticarette Akreditifli Ödemeler, Bu Ödeme Yaklaşıma Yönelik İşletmelerin İhracat Davranışı ve Konya’daki İhracatçılar Üzerine Bir Araştırma
(KTO Karatay Üniversitesi, 2023-04)Günümüzde ülkeler mal, hizmet ve ekonomik ilişkilerde bulunur. Bunun nedeni ise dış ticaretin taraflara fayda sağlama potansiyeli taşımasıdır. Dış ticaret kendi içinde ithalat ve ihracat olmak üzere iki bölüme ayrılır. ... -
Uluslararası Ticarette Lojistik Performansın İhracat Performansına ve Firma Performansına Etkisi: Konya İli Üzerine Bir Uygulama
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-01)Son yıllarda küreselleşen dünya şartları nedeniyle sınırların tamamen yok olması ve oluşan yoğun rekabet, ürün ve hizmetlerin daha düşük bütçe ile taşınması gerekliliğini beraberinde getirmiştir. Bundan dolayı da firmaların ... -
Uluslararası Ticarette Ürün Ve Fiyat Adaptasyonunun İhracat Performansına Etkisi: Konya imalat Sanayinde Bir Uygulama
(KTO Karatay Üniversitesi, 2021-03)Günümüzde küreselleşmenin etkisiyle birlikte ulusal pazarlama, ülke ekonomisinin ve firmaların büyümesi açısından en önemli faktörler arasında görülmektedir. Günümüz rekabet koşullarında firmaların yoğun rekabet ortamında ...