Browsing Tezler by Issue Date
Now showing items 1-20 of 143
-
Doğrudan yabancı sermaye yatırımları ve büyüme ilişkisi : 2008 krizi sonrası Türkiye uygulaması / Foreign direct investment and growth relationship : 2008 crisis after application of Turkey
(2014-07-14)Sanayi devriminden sonra ülkelerin üretim şekli ve ekonomik yapıları hızlı bir şeklide değişim göstermeye başlamıştır. Gelişen süreçte sermayenin önemi her geçen süreçte daha artmıştır. Sermaye açığı olan ülkeler ekonomik ... -
İnternet üzerinden alışveriş ve internet üzerinden alışverişin tüketici eğilimleri üzerindeki etkisi/
(2014-12-01)İhtiyaç insanoğlu ile birlikte ortaya çıkmış bir konudur. Zorunlu veya zorunlu olmayan ihtiyaçları karşılamak üzere insanlar sürekli olarak bazı yollara başvurmuşlardır. Kimi zaman takas, kimi zaman değişme yöntemi, kimi ... -
Türk Finans Sistemi ve İstanbul Finans Merkezinin Türk Finans Sistemi üzerindeki muhtemel etkileri / Possible effects of Turkish Financial System and Istanbul Fi̇nance Center on Turkish Financial System
(2014-12-01)Ülke ekonomisinin ve finans sisteminin gelişimi açısından ihtiyaç duyduğu fonlara, yabancı yatırımlar aracılığıyla ulaşıp, yüksek cari açık problemini sürdürebilir kılmaya çalışan, düşük tasarruf eğilimine sahip, hali ... -
Nitelikli işgücünün işletmelerin rekabet gücü üzerindeki etkisi ve Konya otomotiv yan sanayi örneği / Effect of skilled labor force on the competitive power of business enterprise and example Konya automotive supply industry
(2015-01-12)Bu çalışmanın konusunu nitelikli işgücünün işletmelerin rekabet gücü üzerinde oluşturduğu etki düzeyinin incelenmesi oluşturmaktadır. Çalışmada nitelikli işgücü kavramı tüm yönleriyle incelenerek, işletmelerin rekabet gücü ... -
Türkiye'de ihracatın teşvik ve geliştirilmesi araçlarından faydalanan işletmeler ile faydalanmayan işletmeler arasındaki ihracat performansının karşılaştırılması : Konya'da imalat sektöründe ampirik bir çalışma / The comparison of export performances of the companies in Turkey that benefit from the export incentives and development tools and that do not benefit from these tools: An empirical study in the manufacturing sector in Konya
(2015-01-20)İçinde bulunduğumuz zaman dilimi ile dışa açık büyümenin ve küreselleşmenin gereği olarak ihracat gelişmektedir. Gelişmeye bağlı olarak işletmelerinde her geçen gün kendilerini yenilemeleri ve bu gelişime ayak uydurmalarını ... -
Biçimsel örgütlerde iş tatmini ve örgütsel bağlılık üzerine bir araştırma: Aras Kargo örneği / A study on job sati̇sfacti̇on and organi̇zati̇onal commi̇tment i̇n formal organi̇zati̇ons: Aras Cargo example
(2015-02-15)Bu çalışmanın amacı biçimsel örgütlerde iş tatmini ve örgüte bağlılığın çalışanlar ve işletmeler üzerinde oluşturduğu etki düzeyinin incelenmesi oluşturmaktadır. Çalışmada örgütlerdeki iş tatmini ve örgüte bağlılıkları tüm ... -
Çok katlı pazarlama sistemlerinde distribütörlerin başarısı ve iş tatmininde etken olan faktörlerin incelenmesi üzerine bir araştırma / A research on the examination of the factors effecting the success and the work satisfaction of distributors in multilevel marketing systems
(2015-04-20)Günümüz dünyasında, insan nüfusunun artması, teknolojinin insan hayatına daha fazla girmiş olması, yoğun tempoda seyreden iş yaşamı gibi etkenlerle birlikte kadınların çalışma hayatında daha aktif rol alması, şehirlerin ... -
KOBİ'lerde kümelenme suretiyle etkinliğin artırılması ve alınacak önlemler, Konya örneği / In SMEs increasing the effectiveness by clustering and actions to be taken: The sample Konya
(2015-05-01)Son dönemlerde aynı sektördeki işletmelerin coğrafi yakınlığının sağlayacağı avantajlar, birçok araştırmanın konusu olmuştur. Dünyadaki küme örnekleri, aynı sektördeki işletmeler ile kurum/kuruluşlar arasındaki organize ... -
Elektronik pazaryerlerinde hizmet kalitesi; emlak pazarlaması üzerine bir çalışma / Service quality in elektronic marketplaces; research on real estate marketing
(2015-06-01)Günümüzde insanların kiralık ya da satılık emlak ararken başvurdukları ilk kaynak e-ticaret siteleridir. Bireysel kullanıcılar ve emlak komisyoncularına hizmet veren e-ticaret şirketlerinin, müşterilerinin beklentilerine ... -
Uluslararası pazarlamada rekabet istihbaratı temelli keşifsel pazar araştırması ve uygulamalı bir model önerisi / Exploratory marketing research based on competitive intelligence and a practical model suggestion in international marketing
(2015-06-20)Uluslararası pazarlarda işletmeler etkin rol oynamak için bilgiye ihtiyaç duyarlar. Sağlanan bu bilgi ile ancak günümüzün yoğun rekabet ortamında stratejik gelişme sağlayabilir ve rekabetçi avantaj kazanabilirler. Bilgi ... -
Eğitim hizmetlerinin pazarlanmasında hizmet kalitesinin ölçümü: Konya'da bulunan kamu ve vakıf üniversiteleri üzerine ampirik bir araştırma / Evaluation of service quality in the marketing of education services; an empirical survey over the public and private universities in Konya
(2015-06-20)Toplumun üniversitelerden beklentisi, kaliteli eğitim hizmetlerinin sunulmasıdır. Müşterilerin tatmin haritasının çıkartılarak, kaliteli eğitim hizmeti sunulması, üniversite yönetimlerinin hizmet kalitesine bağlıdır. ... -
Otel işletmelerinde pazarlama stratejilerinin oluşturulması ve uygulanması süreci: Konya örneği / The process of the organization and i̇mplementation of the marketing strategies at the hotel business: The case of Konya region
(2015-09-02)Değişen müşteri beklentilerine zamanında cevap verebilmek ve rakiplerinden farklı yönlerini göstererek tercih edilen olmak, otel işletmelerinin gelecek planlamalarındaki en önemli başarı ölçütlerindendir. Bu yönüyle otel ... -
Aile şirketlerinde kurumsallaşma süreci ve yönetimi Konya ilinde bir araştırma / Process and management of institutionalization in family - owned companies a research in Konya
(2015-11-24)Küreselleşme ile birlikte uluslararası platformda ticaret hızla artmış ve piyasalarda yoğun bir rekabet ortamı oluşmuştur. Bu durumda aile şirketlerin kendileri yoğun rekabete hazırlamalarını hızlandırmıştır. Aile şirketleri ... -
Sosyal medyada kullanılan reklamların tüketicilerin satın alma davranışlarına etkisi / The effects of advertisements used in social media on consumers' purchasing behaviours
(2015-12-01)Sosyal medya son birkaç yıldır internet reklamcılığının en fazla yoğunlaştığı sanal platform olmuştur. Facebook, Twitter bu konuda çok etkili şekilde kullanılmaktadır. Böyle olunca da tüketici davranışlarının yeni bir ... -
Aile şirketlerinde kurumsallaşma ve işletmecilik problemlerinin incelenmesi : Konya ili matbaa sektörü örneği / Institutionalization and business administration problems in family owned enterprises : Sample of printery sector in city of Konya
(2016-01-12)Aile ve iş ilişkilerinin sentezlendiği, hem sosyal hem de ekonomik değerleri içinde barındıran aile şirketlerinin sürdürülebilir olması toplum dinamikleri ve ülke ekonomileri açısından büyük önem arz etmektedir. Bunun için ... -
Marka yönetimi ve Türkiye'de hazır giyim sektöründe marka tercihi üzerine bir araştırma / Brand management and a research in brand preference abouth ready to wear sector in Turkey
(2016-02-02)Globalleşen dünyada, rekabetin en üst düzeye çıktığı günümüzde işletmelerin ayakta kalabilmeleri adına daha fazla katma değer ve daha fazla pazar payı yaratmaları anlamına gelen güçlü markalar yaratma olgusu incelenmeye ... -
Bilgi teknolojilerinin kurumlarda örgütsel performans üzerindeki etkileri ve Konya meslek odaları araştırması / The effects of information technologies on organizational performance in institutions and the research on chambers of profession of Konya
(2016-02-02)Bu çalışmanın konusunu, bilgi yönetim süreçleri çerçevesinde bilgi teknolojilerinin, örgüt yapısı ve örgütsel performans üzerindeki etkileridir. Bilgi ve bilgi teknolojilerinin işletmelere sunduğu kolaylıklar ve imkânlar ... -
E-ticaret, Türkiye'de doğan problemler ve çözüm önerileri
(2016-02-09)Teknolojik gelişmelerin özellikle bilgisayar ve internet teknolojilerinin son derece hızlı bir gelişim göstermesi bilgi toplumunun oluşmasına büyük katkı sağlamıştır. Yaşanan bu değişimler neticesinde bireylerin dolayısıyla ... -
İkincil verilerin ihracat pazar araştırmalarında kullanımına yönelik etkinliği ve bir model önerisi / Effiency of the usage of secondary data at exportation market research and a model suggestion
(2016-03-18)Gelişmekte olan ülkeler kategorisinde yer alan ülkemizin temel amacı bir an önce kalkınma hamlesini tamamlayarak gelişmiş ülkelerdeki refah seviyesini yakalayabilmektir. Temeli ekonomik gelişmeye dayalı olan bu kalkınma ... -
Lise müdürlerinde liderlik, liderlik düzeylerinin öğretmenlerin motivasyonuna etkisi (Konya ili örneği) / Leadership in school di̇rektor, the effect of motivation of teachers of leadership level (Konya sample)
(2016-05-11)Bu tez ile lise müdürlerinin liderlik düzeylerinin öğretmenlerin motivasyonuna etkileri incelenmiştir. Bu amaçla, Konya ili; Meram, Karatay ve Selçuklu ilçelerinde bulunan 2014-2015 yılları arasında liselerde görevli ...