Browsing ENSTİTÜLER by Issue Date
Now showing items 1-20 of 713
-
Doğrudan yabancı sermaye yatırımları ve büyüme ilişkisi : 2008 krizi sonrası Türkiye uygulaması / Foreign direct investment and growth relationship : 2008 crisis after application of Turkey
(2014-07-14)Sanayi devriminden sonra ülkelerin üretim şekli ve ekonomik yapıları hızlı bir şeklide değişim göstermeye başlamıştır. Gelişen süreçte sermayenin önemi her geçen süreçte daha artmıştır. Sermaye açığı olan ülkeler ekonomik ... -
İnternet üzerinden alışveriş ve internet üzerinden alışverişin tüketici eğilimleri üzerindeki etkisi/
(2014-12-01)İhtiyaç insanoğlu ile birlikte ortaya çıkmış bir konudur. Zorunlu veya zorunlu olmayan ihtiyaçları karşılamak üzere insanlar sürekli olarak bazı yollara başvurmuşlardır. Kimi zaman takas, kimi zaman değişme yöntemi, kimi ... -
Türk Finans Sistemi ve İstanbul Finans Merkezinin Türk Finans Sistemi üzerindeki muhtemel etkileri / Possible effects of Turkish Financial System and Istanbul Fi̇nance Center on Turkish Financial System
(2014-12-01)Ülke ekonomisinin ve finans sisteminin gelişimi açısından ihtiyaç duyduğu fonlara, yabancı yatırımlar aracılığıyla ulaşıp, yüksek cari açık problemini sürdürebilir kılmaya çalışan, düşük tasarruf eğilimine sahip, hali ... -
Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası ve Karabekir Paşa
(2015)Karabekir Paşa ile M. Kemal Paşa arasında Mondros Mütarekesi’nden itibaren askeri ve siyasi konularda bazı anlaşmazlıklar olsa da kamuoyuna hissettirilmemiştir. M. Kemal Paşa Milli Mücadele’de Karabekir Paşa başta olmak ... -
Nitelikli işgücünün işletmelerin rekabet gücü üzerindeki etkisi ve Konya otomotiv yan sanayi örneği / Effect of skilled labor force on the competitive power of business enterprise and example Konya automotive supply industry
(2015-01-12)Bu çalışmanın konusunu nitelikli işgücünün işletmelerin rekabet gücü üzerinde oluşturduğu etki düzeyinin incelenmesi oluşturmaktadır. Çalışmada nitelikli işgücü kavramı tüm yönleriyle incelenerek, işletmelerin rekabet gücü ... -
Türkiye'de ihracatın teşvik ve geliştirilmesi araçlarından faydalanan işletmeler ile faydalanmayan işletmeler arasındaki ihracat performansının karşılaştırılması : Konya'da imalat sektöründe ampirik bir çalışma / The comparison of export performances of the companies in Turkey that benefit from the export incentives and development tools and that do not benefit from these tools: An empirical study in the manufacturing sector in Konya
(2015-01-20)İçinde bulunduğumuz zaman dilimi ile dışa açık büyümenin ve küreselleşmenin gereği olarak ihracat gelişmektedir. Gelişmeye bağlı olarak işletmelerinde her geçen gün kendilerini yenilemeleri ve bu gelişime ayak uydurmalarını ... -
Biçimsel örgütlerde iş tatmini ve örgütsel bağlılık üzerine bir araştırma: Aras Kargo örneği / A study on job sati̇sfacti̇on and organi̇zati̇onal commi̇tment i̇n formal organi̇zati̇ons: Aras Cargo example
(2015-02-15)Bu çalışmanın amacı biçimsel örgütlerde iş tatmini ve örgüte bağlılığın çalışanlar ve işletmeler üzerinde oluşturduğu etki düzeyinin incelenmesi oluşturmaktadır. Çalışmada örgütlerdeki iş tatmini ve örgüte bağlılıkları tüm ... -
Çok katlı pazarlama sistemlerinde distribütörlerin başarısı ve iş tatmininde etken olan faktörlerin incelenmesi üzerine bir araştırma / A research on the examination of the factors effecting the success and the work satisfaction of distributors in multilevel marketing systems
(2015-04-20)Günümüz dünyasında, insan nüfusunun artması, teknolojinin insan hayatına daha fazla girmiş olması, yoğun tempoda seyreden iş yaşamı gibi etkenlerle birlikte kadınların çalışma hayatında daha aktif rol alması, şehirlerin ... -
KOBİ'lerde kümelenme suretiyle etkinliğin artırılması ve alınacak önlemler, Konya örneği / In SMEs increasing the effectiveness by clustering and actions to be taken: The sample Konya
(2015-05-01)Son dönemlerde aynı sektördeki işletmelerin coğrafi yakınlığının sağlayacağı avantajlar, birçok araştırmanın konusu olmuştur. Dünyadaki küme örnekleri, aynı sektördeki işletmeler ile kurum/kuruluşlar arasındaki organize ... -
Elektronik pazaryerlerinde hizmet kalitesi; emlak pazarlaması üzerine bir çalışma / Service quality in elektronic marketplaces; research on real estate marketing
(2015-06-01)Günümüzde insanların kiralık ya da satılık emlak ararken başvurdukları ilk kaynak e-ticaret siteleridir. Bireysel kullanıcılar ve emlak komisyoncularına hizmet veren e-ticaret şirketlerinin, müşterilerinin beklentilerine ... -
Uluslararası pazarlamada rekabet istihbaratı temelli keşifsel pazar araştırması ve uygulamalı bir model önerisi / Exploratory marketing research based on competitive intelligence and a practical model suggestion in international marketing
(2015-06-20)Uluslararası pazarlarda işletmeler etkin rol oynamak için bilgiye ihtiyaç duyarlar. Sağlanan bu bilgi ile ancak günümüzün yoğun rekabet ortamında stratejik gelişme sağlayabilir ve rekabetçi avantaj kazanabilirler. Bilgi ... -
Eğitim hizmetlerinin pazarlanmasında hizmet kalitesinin ölçümü: Konya'da bulunan kamu ve vakıf üniversiteleri üzerine ampirik bir araştırma / Evaluation of service quality in the marketing of education services; an empirical survey over the public and private universities in Konya
(2015-06-20)Toplumun üniversitelerden beklentisi, kaliteli eğitim hizmetlerinin sunulmasıdır. Müşterilerin tatmin haritasının çıkartılarak, kaliteli eğitim hizmeti sunulması, üniversite yönetimlerinin hizmet kalitesine bağlıdır. ... -
Otel işletmelerinde pazarlama stratejilerinin oluşturulması ve uygulanması süreci: Konya örneği / The process of the organization and i̇mplementation of the marketing strategies at the hotel business: The case of Konya region
(2015-09-02)Değişen müşteri beklentilerine zamanında cevap verebilmek ve rakiplerinden farklı yönlerini göstererek tercih edilen olmak, otel işletmelerinin gelecek planlamalarındaki en önemli başarı ölçütlerindendir. Bu yönüyle otel ... -
Aile şirketlerinde kurumsallaşma süreci ve yönetimi Konya ilinde bir araştırma / Process and management of institutionalization in family - owned companies a research in Konya
(2015-11-24)Küreselleşme ile birlikte uluslararası platformda ticaret hızla artmış ve piyasalarda yoğun bir rekabet ortamı oluşmuştur. Bu durumda aile şirketlerin kendileri yoğun rekabete hazırlamalarını hızlandırmıştır. Aile şirketleri ... -
Sosyal medyada kullanılan reklamların tüketicilerin satın alma davranışlarına etkisi / The effects of advertisements used in social media on consumers' purchasing behaviours
(2015-12-01)Sosyal medya son birkaç yıldır internet reklamcılığının en fazla yoğunlaştığı sanal platform olmuştur. Facebook, Twitter bu konuda çok etkili şekilde kullanılmaktadır. Böyle olunca da tüketici davranışlarının yeni bir ... -
Yerel yönetimler yoluyla üretilmiş toplu konut projelerinde kullanıcı memnuniyeti: Konya örneği / User satisfaction of mass housing that constructed by local governments: Example of Konya
(2015-12-24)İnsanoğlu, en temel gereksinmesi olan barınma ihtiyacını gidermek için yıllar boyunca çeşitli konutlar inşa etmiştir. Konutlar kentleri oluşturan en önemli yapı grubudur. Toplumsal ve ekonomik yapının farklılaşmasıyla; ... -
Aile şirketlerinde kurumsallaşma ve işletmecilik problemlerinin incelenmesi : Konya ili matbaa sektörü örneği / Institutionalization and business administration problems in family owned enterprises : Sample of printery sector in city of Konya
(2016-01-12)Aile ve iş ilişkilerinin sentezlendiği, hem sosyal hem de ekonomik değerleri içinde barındıran aile şirketlerinin sürdürülebilir olması toplum dinamikleri ve ülke ekonomileri açısından büyük önem arz etmektedir. Bunun için ... -
Marka yönetimi ve Türkiye'de hazır giyim sektöründe marka tercihi üzerine bir araştırma / Brand management and a research in brand preference abouth ready to wear sector in Turkey
(2016-02-02)Globalleşen dünyada, rekabetin en üst düzeye çıktığı günümüzde işletmelerin ayakta kalabilmeleri adına daha fazla katma değer ve daha fazla pazar payı yaratmaları anlamına gelen güçlü markalar yaratma olgusu incelenmeye ... -
Bilgi teknolojilerinin kurumlarda örgütsel performans üzerindeki etkileri ve Konya meslek odaları araştırması / The effects of information technologies on organizational performance in institutions and the research on chambers of profession of Konya
(2016-02-02)Bu çalışmanın konusunu, bilgi yönetim süreçleri çerçevesinde bilgi teknolojilerinin, örgüt yapısı ve örgütsel performans üzerindeki etkileridir. Bilgi ve bilgi teknolojilerinin işletmelere sunduğu kolaylıklar ve imkânlar ... -
E-ticaret, Türkiye'de doğan problemler ve çözüm önerileri
(2016-02-09)Teknolojik gelişmelerin özellikle bilgisayar ve internet teknolojilerinin son derece hızlı bir gelişim göstermesi bilgi toplumunun oluşmasına büyük katkı sağlamıştır. Yaşanan bu değişimler neticesinde bireylerin dolayısıyla ...