Dezavantajlı Çocuklar
Özet
Çocuklar kendi ayrı dünyaları olan, kendi kendine yaşayan kişiler değildir. Büyüyüp gelişmeleri, önlerindeki fırsatlar ve karşılaştıkları riskler, anne babaları, aileleri ve toplum, kendilerine bakım ve eğitim sağlayan kurumlar ve profesyoneller, reklamlar, televizyon ve internet gibi faktörler tarafından çocuğun yaşam süreci belirlenir. Bu faktörler ise tarihin, kültürün, siyasetin, hükümetlerin, ekonominin ve teknolojinin etkileriyle şekillenir (Türkiye’de Çocukların Durumu Raporu, 2011). Çocukların yaşamını etkileyen faktörler, bazı toplumlarda dezavantajlı koşulları kapsamaktadır. Son yıllar içerisinde tüm ülkelerde dezavantajlı koşullar altında yaşamını sürdüren çocukların oranı gittikçe artmaktadır (Toklucu, 2018). Dezavantajlı grup; sosyal dışlanmaya maruz kalan, işsizlik, yoksulluk, düşük gelir, sağlıksız barınma, yüksek suç oranı, sağlık sorunları ve ailevi problemler yaşayanlar, yaşam mekânları açısından yoğun farklılıklar içinde olanlardır (Burningham & Trush, 2003). Dezavantajlı durumda olan bireyler, toplumdakilerin çoğunun ulaşabildiği destek, sağlık, eğitim, bilgi alabilme gibi bireysel ve sistemsel araçlarını kullanamamaktadır. Bir toplumun içerisinde veya toplumlar arasında yaşam kalitesindeki eşitsizlikler, daha az erişebilenler için dezavantajlı bir durumdur. Toplumda bireylerin ihtiyaçlarının sağlanmasının engellenmesi veya bir şekilde karşılanamaması dezavantajlı durumun oluşmasına yol açar.
Koleksiyonlar
DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..