Yeni Ekonomide Teknolojinin İşletme Yönetimi ve Girişimcilik Üzerindeki Dönüştürücü Etkileri
Abstract
Giriş: Enformasyon ve yeni ekonomi ilişkisi küreselleşmeyi açık bir dille ifade
etmektedir. Bu ifadenin altında inovasyon ve girişimcilik taşıyıcı katmanlar olarak
görülmektedir. Mevcut durum içinde hiç bir işletme “yenilik sürecinin” –inovasyonundışında varlık bulamaz. Üretim aşamasından Pazar aşaması da dâhil müşterinin kullanımına
kadar ürünlerin tasarım, üretim ve dağıtım süreçleri inovasyonu kapsamaktadır. 1970’li
yıllarda yaşanan gelişmelerin etkisiyle başlayan yeni ekonominin en önemli ivme gücü
teknolojilerin mikro düzey gelişmeleriyle sağlanmış ve 1980 sonrası değişimlerin etkisiyle
ulus ötesi bir aktiviteye dönüşmüştür. 1990’lı yıllar sınır ötesi Pazar olanaklarının teknoloji
aracılığıyla zirveye ulaştığı bir dönem olmuştur ve finans aracılığında piyasaların akışkan hale
gelmesi enformasyon ekonomisini ortaya çıkarmıştır. İnternet hem pazarın hem de finansın
uluslararası akışkanlığına olanak sağlamış, stratejik odaklanmalara imkân sunarak politik
yönetimlerden şirket yönetimlerine kadar geleneksel bağları geride bırakmıştır.
Collections
DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..