Search
Now showing items 1-10 of 35
Uluslararası Ticarette Lojistik Performansın İhracat Performansına ve Firma Performansına Etkisi: Konya İli Üzerine Bir Uygulama
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-01)
Son yıllarda küreselleşen dünya şartları nedeniyle sınırların tamamen yok olması ve oluşan yoğun rekabet, ürün ve hizmetlerin daha düşük bütçe ile taşınması gerekliliğini beraberinde getirmiştir. Bundan dolayı da firmaların ...
Kripto Paranın Uluslararası Ticarette Ödeme Yöntemi Olarak Kullanılmasına Dair Bir İnceleme
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-07)
Günümüz dünyasında teknoloji çok hızlı ilerlemekte ve her geçen gün her alanda dijitalleşme hızlanarak artmaktadır. 2008 yılında Satoshi Nakamoto tarafından iki tarafın karşılıklı güven ve kriptografi ile geleneksel transfer ...
İhracatçı İşletmelerin Karşılaştıkları Lojistik Sorunlar Ve Covid 19’un Etkisi: Konya Gıda Sektörüne Yönelik Bir Araştırma
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-01)
Küreselleşme sürecinde, ulusların birbirleriyle olan ticaretlerinde lojistik süreçlerin sorunsuz bir şekilde yürütülmesi durumu önemini giderek arttırmaktadır. Firmaların hem yerel hem de uluslararası pazarlardaki ...
İkincil Veriye Dayalı İhracat Hedef Pazar Seçimi: Tarımsal Mekanizasyon Ürünlerinden Toprak İşleme Alet Ve Makineleri Ürün Grubuna Yönelik Bir Uygulama
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-01)
Dünya tarım alet ve makineleri ihracatına ilişkin veriler incelendiğinde gelişmiş ülkelerin ilk sıralarda yer aldığı görülmektedir. Gelişmekte olan bir ülke olarak Türkiye’nin de nispeten güçlü olduğu bu alanda ihracatını ...
Markalaşma Kavramının Uluslararası Pazarlama Çerçevesinde İncelenmesi: Ofis Mobilya Sektöründe Bir Uygulama
(KTO Karatay Üniversitesi, 2021-07)
Firmalar uluslararasılaşma süreçlerinde rakipleri ile rekabet ederek ayakta kalabilmek için mevcut markalarını global ölçüde geliştirmeye başlamışlardır. Günümüzde ise dünyada hızlı değişimlere bağlı olarak markalaşma ...
COVID-19'un Dış Ticarete Etkisi: Konya İli Örneği
(KTO Karatay Üniversitesi, 2021-09)
Tarih boyunca insanlık, birçok salgın ile karşılaşmış ve buna karşı mücadele vermiştir. Salgınlara bağlı olarak meydana gelen siyasî, iktisâdî, ticarî ve sosyo-ekonomik krizler, diğer krizlerde oluşan problemlere kıyasla ...
Marka Bilinirliğinin İhracat Performansına Etkisi: Konya İlinde Bir Uygulama
(KTO Karatay Üniversitesi, 2021-08)
Günümüzde değişen teknoloji ve artan rekabet ortamı ile birlikte ürünlerin kolay satılması durumu ortadan kalkmıştır. Artık markanın müşterinin zihninde yer etmesini sağlamak ve müşteri sadakati oluşturmak önemli bir hale ...
İhracat Pazar Yönelimi İle Algılanan İhracat Performansı İlişkisi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-11)
Bu çalışmanın amacı, ihracat pazar yönelimi ile firmaların algılanan ihracat performansı arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Günümüzde ihracat pazar yönelimi kavramının firmalar için öneminin artmasıyla birlikte bu kavramın ...
İhracat Teşviklerinin İncelenmesi ve Firmaların Sipariş Miktarlarına Etkisinin Analizi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2023-01)
Ülke ekonomilerinin ve firmaların yoğun rekabet yaşadığı günümüzde ihracatın yeri çok önemlidir. Dış pazarlara giren ve girdikleri pazarlarda kalıcılık sağlayan firmalar kendi sektörlerinde büyümeleri ile birlikte aynı ...
İhracat Teşviklerinin Türk Otomotiv Sektörü İhracatındaki Etkileri
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-02)
İhracat teşvikleri, işletmeleri belirli mal veya hizmet türlerini ihraç etmeye teşvik etmek için tasarlanmış düzenleyici, yasal, parasal veya vergi programlarıdır. İhracat, bir ülkede üretilen ve daha sonra satış veya ...