dc.contributor.author | KORKMAZ, Hafize Ufuk | |
dc.date.accessioned | 2024-03-14T09:55:51Z | |
dc.date.available | 2024-03-14T09:55:51Z | |
dc.date.issued | 2022-07-31 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12498/6264 | |
dc.description.abstract | Girişimcilik her yaştan ve her alandan paydaşlarla birlikte yürütüldüğünde şehrin gelişimine ve kalkınmasının sürdürülebilirliğine katkı sağlamaktadır. Öğrenen şehirler ise hem bireysel gelişime hem de kültürel çeşitliliğe etki etmektedir. Öğrenen Şehirler Küresel Ağı; UNESCO tarafından 2013 yılında kurulmuştur. Türkiye’den kabul edilen ilk iki şehir Eskişehir ve Konya’dır. Girişimcilik odaklı bir şehir olmak ve bu ekosistemi etkin bir şekilde ayakta tutabilmek hem bireylere hem de şehre birçok sosyal ve ekonomik katkı sağlamaktadır. Çalışma; Türkiye’deki üye olmayan diğer şehirlerin katılımının teşvik edilmesi amacıyla hazırlanmış olup gerçek deneyimleri içermektedir. “Girişimciliğe odaklanan bir öğrenen şehir” olarak tanımlanan Swansea şehrinin başarılı uygulamaları detaylı bir şekilde ele alınmaktadır. Öğrenen şehirlerin temel yapı taşlarından biri olan hayat boyu öğrenme kültürünün teşvik edilmesini benimseyerek, girişimciliğe odaklanan bir öğrenen şehir olma yolunda adım atmak isteyen şehirlerde yapılabilecek uygulamalara ilişkin öneriler sunulmaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Abant Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.relation.ispartofseries | 22;2 | |
dc.subject | Girişimci Öğrenen Şehir | en_US |
dc.subject | UNESCO Öğrenen Şehirler Küresel Ağı | en_US |
dc.subject | Hayat Boyu Öğrenme | en_US |
dc.title | Girişimciliğe odaklanan bir öğrenen şehir | en_US |
dc.type | Makale | en_US |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.11616/asbi.1088746 | en_US |