Çalışanlara Uzaktan ve Yüz Yüze Olarak Verilen Temel İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitiminin Etkinliğinin Değerlendirilmesi (Konya Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Dairesi Başkanlığı Örneği)
Özet
Bu çalışmanın amacı, Konya Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Dairesi Başkanlığı çalışanlarına verilen uzaktan ve yüz yüze İSG eğitimlerinin etkinliğini değerlendirmek ve bu değerlendirmeler ışığında önerilerde bulunmaktır. Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada araştırmacı tarafından hazırlanan ve Konya Büyükşehir Belediyesi Çalışanlarına sunmak üzere hazırlanan 18 soruluk anket formu kullanılmıştır. Uzaktan eğitim alan katılımcıların %85,5’i “Sağlık Konuları Eğitimi”ni beğendiğini ifade ederken bu oran yüz yüze eğitim alan katılımcılarda %94,9’dur. Yüz yüze eğitim alan katılımcılarda %98,7’si “Teknik Konular Eğitimi”ni beğendiğini ifade etmiştir. Uzaktan eğitim alan katılımcıların %81,6’sı “Genel İSG Konuları Eğitimi”ni beğendiğini ifade ederken bu oran yüz yüze eğitim alan katılımcılarda %97,5’dir. Uzaktan eğitim alan katılımcıların %89,5’i söz konusu eğitimin sağlık ve güvenlik konusunda farkındalıklarını arttırdığını ifade ederken aynı oran yüz yüze eğitim alan katılımcılarda %100’dür. Uzaktan eğitim alan katılımcıların %92,1’i söz konusu eğitimin tehlike ve risklere bakış açılarını değiştirdiğini ifade ederken aynı oran yüz yüze eğitim alan katılımcılarda %100’dür. Uzaktan eğitim alan katılımcıların %64,5’i söz konusu eğitim ile birlikte bazı işlerde yeterli güvenlik önlemi almadığını fark ettiğini ifade ederken aynı oran yüz yüze eğitim alan katılımcılarda %93,7’dir. Yüz yüze eğitim alanların ise %91,1’i yüz yüze eğitimin daha faydalı olduğunu ifade etmiştir. Uzaktan eğitim alan katılımcıların ortalama sınav sonuçları 71,5±15,4 hesaplanırken yüz yüze eğitim alan katılımcıların sınav sonuçları 93,4±10,1 olarak hesaplanmıştır. Tüm bu sonuçlardan yola çıkarak genel bir karşılaştırma yapılacak olursa yüz yüze eğitimin daha başarılı olduğu belirlenmiştir. Verilere göre, yüz yüze eğitim alan katılımcıların sınav performansları genellikle daha yüksektir.
Koleksiyonlar
DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..