Hemşirelik Öğrencilerinin Meslek Algılarının Metafor Analizi Yöntemi ile Karşılaştırılması
Göster/ Aç
Tarih
2022-12-10Yazar
ÜNAL, Esra
DAĞ TÜZMEN, Hafize
KOYUNCU, Naciye Esra
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Amaç: Bu çalışmada hemşirelik öğrencilerinin mesleğe ilişkin algılarının metafor analizi yöntemiyle ortaya konulması amaçlanmıştır.
Gereç- Yöntem: Fenomenoloji deseninde gerçekleştirilen bu araştırmaya 52 tane 1.sınıf, 35 tane 4.sınıf hemşirelik öğrencisi katılmıştır. Araştırma verileri öğrencilerle yarı-yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır.
Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin %78,2’si kadın, %21,8’i erkek ve yaş ortalaması 20 (± 1,68), %98,9’u bekar; %73,6’sı Anadolu lisesi mezunu, %59,8’i 1.Sınıf öğrencilerinden ve %40,2’si 4. Sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Öğrencilerin oluşturduğu metaforlar olumlu (63) ve olumsuz (24) şeklinde kategorize edilmiştir ve en sık kullandığı olumlu metaforlar aile (19), ilaç (6), dost/arkadaş (3), Kahraman (5) iken, olumsuz kategorize edilen metaforlar ise; Robot (4), Asker (3), Karınca (1) şeklinde olmuştur.
Sonuç: Öğrencilerin ürettikleri metaforlara bakarak mesleğe ilişkin algıları yüksek oranda olumlu (%72,5), ancak meslekteki mevcut güncel sorunlar nedeniyle bir kısmının da olumsuz (%27,5) metaforlar ürettiği görülmektedir. Yine 4.Sınıf öğrencilerinin (%77) 1.sınıf öğrencilerine göre (%69) daha yüksek olumlu mesleki algıya sahip oldukları görülmektedir. Bu sonuçlara göre öğrencilerin öğrenim hayatı boyunca mesleki bilgi ve birikimini arttırmak, mesleğe bakış açılarını iyileştirmek hemşireliği de
iyileştirmeye katkı sağlayacaktır.
Koleksiyonlar
DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..