Sinemanın Oyunlaştırılması Hakkında Bir İnceleme: “Bandersnatch” Film Örneği
dc.contributor.author | MERDİN, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2022-01-07T08:34:03Z | |
dc.date.available | 2022-01-07T08:34:03Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.isbn | 978-605-9596-42-8 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12498/5282 | |
dc.description.abstract | Sinema, tarihin en eski eğlence araçlarından birisidir. Sinema çıktığından bu zamana kadar teknolojinin gelişmesiyle birlikte değişikliğe uğramış ve ilerleme kaydetmiştir. 2000’lerden sonra 3D (3 Boyutlu) sinemanın yaygınlaşması sinema alanında yeni bir çağ başlatmıştır. Artık sinema iki boyutlu olmaktan çıkmış ve seyircilere sahneleri daha iyi yansıtmak amaçlı hem görsel olarak hem de ses olarak çok boyutlu bir aşamaya geçmiştir. 2010’ların sonlarına doğru ise Etkileşimli Film terimi sinemacılık için yeni ve merak uyandıran bir tür haline gelmiştir. Son yıllarda dijital oyunların popülaritesinin artmasından dolayı oyun ve oyunlaştırma kavramları konuşulmaya başlamıştır. Yeni deneyimlerin peşinde olan sinema sektörü oyunlaştırma kavramını beyaz perdeye entegre etmeye etmektedir. Bu durumdan yola çıkarak 2018 yılında Netflix tarafından yayınlanan Black Mirror: Bandersnatch adlı oyunlaştırılmış etkileşimli film türü, seyirciye seçenek sunarak ve seçilen seçeneklerle hikâyenin yönünü değiştirerek seyirciye interaktif bir film deneyimi sunmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Üsküdar Üniversitesi | en_US |
dc.subject | Oyunlaştırma | en_US |
dc.subject | İnteraktif Sinema | |
dc.subject | Dijital Kültür | |
dc.title | Sinemanın Oyunlaştırılması Hakkında Bir İnceleme: “Bandersnatch” Film Örneği | en_US |
dc.type | Konferans Bildirisi | en_US |