Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSEZERER ALBAYRAK, Eda
dc.date.accessioned2020-08-07T13:20:35Z
dc.date.available2020-08-07T13:20:35Z
dc.date.issued2019
dc.identifier10.17755/esosder.486718
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12498/3254
dc.description.abstractİnternetin ağlar oluşturarak hayatımızın içine girmesi ve son on yıldır milyarlarca kişi tarafından kullanılması, internet ile mobil iletişimin yakınsamasının bir sonucudur. Her teknoloji, toplumların üzerinde toplumsal ve sosyal açıdan dönüşümler ve değişimler sağlamaktadır. Özellikle iletişim teknolojileri ile beraber, toplumların alışkanlıklarından, yıllardır süregelen kültürlerine, yapılarına, iş yaşamlarına kadar değişimler oluşmaktadır. Modernleşen bireyler geleneksel iletişim biçimlerinden ziyade, parmak dokunuşlarıyla dünya çapında birçok kullanıcıya erişme imkânı sağlayan bir ağ iletişimini tercih etmektedirler. Her türlü iletişimin bu ağlar üzerinden yapılması, sosyal ağların çok fazla tercih edilmesi yeni bir sosyalleşme süreci olarak görülmeye başlanmıştır. Bu süreçle beraber, kişilerin ilişkileri, yaşama biçimleri, iletişimleri farklı bir boyut kazanmıştır. Bireylerin, diğer insanlarla kurdukları iletişim, teknolojiyle aracılanmış bir iletişim biçimine dönüşmüş, zaman ve mekan kavramı ortadan kalkmıştır. Modern insanın, yüz yüze iletişimden ziyade iletişim teknolojileri ve sosyal medya (facebook, twitter, instagram vb.) ile aracılanmış iletişim biçimini kullanması onları ekrana bağımlı hale getirmektedir. Böylelikle, kalabalık toplumlar çevreleri ve hatta kendilerine yabancılaşmış bireyleri barındırmaktadırlar. Bu anlık iletişim beraberinde beden dili (jest, mimik) içermeyen, sanal davranış ve sanal duygular içeren bir süreci kapsamaktadır. Sosyal ağlar “manuel” toplumları doğurmuş olup insanların bir araya gelememesine neden olmuştur. Bir araya gelen kişilerin ise belli bir süre sonra çevrelerindeki kişilerle ile aynı ortamdayken “sanal” ortamlarına dönmeyi tercih ettikleri gözlenmektedir. Bu çalışma ile toplulukların içinde yaşayan “yalnız” kişilerin sosyal ağlar aracılığıyla sosyalleşmeyi tercih etmeleri ve teknoloji sayesinde modernleşen fakat bir o kadar yabancılaşmış topluma Coca Cola’nın “Sosyal Medya” temalı reklam filmi penceresinden göstergebilimsel çözümleme ile eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşılacaktır.
dc.sourceElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
dc.subjectSosyal Medya
dc.subjectYalnızlık
dc.subjectModern İnsan
dc.titleSosyal Ağlar Ve Modern İnsanın Yalnızlaşması: Coca-Cola Reklam Örneği


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster