Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞENAY, Şaban Can
dc.contributor.authorÖZDEMİR, Ahmet Şükrü
dc.date.accessioned2019-07-11T13:49:16Z
dc.date.available2019-07-11T13:49:16Z
dc.date.issued2014-12-24
dc.identifier.citationŞenay, Ş. C. ve Özdemir, A. Ş. (2014). Matematik öğretmen adaylarının lineer kongrüanslar ile ilgili soyutlamayı indirgeme eğilimleri. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama [Journal of Education and Humanities: Theory and Practice], 5(10), 59 – 72.en_US
dc.identifier.issn1309-8659
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12498/1455
dc.description.abstractÖz: Matematik öğretmen adaylarının lisans eğitimi süresince alan bilgilerinin şekillenmesinde önemli rolü olan derslerden birisi de Sayılar Teorisi dersidir. Bu çalışmada, matematik öğretmen adaylarının, Sayılar Teorisi dersi kapsamında verilen lineer kongrüanslar ile ilgili algılayışları, Hazzan’ın (1999) geliştirdiği soyutlamanın indirgenmesi teorisi çerçevesinde incelenmiştir. Soyutlamanın indirgenmesi düşüncesi öğrencilerin, kavramların derste verildiği soyutlama seviyesinden daha düşük seviyedeki bir soyutlamayla çalışma eğilimlerine dayanmaktadır. Araştırmamızda, ilköğretim ve ortaöğretim matematik eğitimi bölümlerinde okuyan öğretmen adaylarından oluşan bir çalışma grubuna sorulan üç tane lineer kongrüans denkleminin çözümüne yönelik yazılı cevaplar, betimsel analiz ve içerik analizi yöntemleri ile incelenmiştir. Elde edilen bulgulardan, öğretmen adaylarının birçoğunun, denklemlerin çözümünün varlığı için gerekli şartları belirten teoremleri kullanmadan veya yanlış kullanarak çözüme ulaşmaya çalıştıkları görülmüştür. Bu durum, soyutlama seviyesinin indirgendiğinin bir göstergesidir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherEğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulamaen_US
dc.subjectSoyutlamanın İndirgenmesien_US
dc.subjectLineer Kongrüanslaren_US
dc.titleMatematik Öğretmen Adaylarının Lineer Kongrüanslara İlişkin Soyutlamayı İndirgeme Eğilimlerien_US
dc.typeMakaleen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster