Show simple item record

dc.contributor.authorEKİZ, İlknur
dc.date.accessioned2019-07-10T07:21:33Z
dc.date.available2019-07-10T07:21:33Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12498/968
dc.description.abstract2000’lerden sonra dijitalleşen dünya, yeni bir toplumsal paradigma ve yeni bir “dijital kültür” ortaya çıkarmıştır. Bilgi edinme, anlam dünyamızı oluşturma, başta din olmak üzere diğer değerlere dair yeni sorunların ve soruların ortaya çıkmasında, mahremiyetin dönüşmesinde, toplumsal hareketlerin oluşmasında bu paradigma hakimdir. İnternet, televizyon artık bir kimlik edinme mekânıdır. Hayatımızın bütün aşamalarında düşüncelerimizden eylemlerimize, tercihlerimize, ilişkilerimize kadar karar verişlerimizi bu mekânın paradigması belirliyor. Bu paradigmaya en büyük ivmeyi kazandıran ise gör(ün)mek ve algıla(n)mak ! Dijital dünyanın yeni kimlik paradigmasıyla insan hem sınırsız bir dünya görür ve algılar hem de bu dünyada görünmek ve algılanmak istemektedir. Filozof Berkeley “görünmek algılanmaktır”, Emile Zola “bir şeyin fotoğrafını çekmedikçe onu gerçekten görmüş olduğunu iddia edemezsin”, Walter Benjamin “tarih artık görüntülere kalıyor, hikâyelere değil” ifadeleri aslında bugün dijital dünyanın insanının nasıl görünmek ve algılanmak istendiğini anlatan ifadelerdir.en_US
dc.publisherÇizgi kitabevien_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectDijital Kültüren_US
dc.subjectSosyoloji
dc.subjectDeğişim
dc.subjectDin
dc.titleDijital Dünyada Müslüman Kalmaken_US
dc.typeMakaleen_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States