Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTORLAK, Ömer
dc.contributor.authorAY, Ufuk
dc.date.accessioned2019-07-09T13:52:05Z
dc.date.available2019-07-09T13:52:05Z
dc.date.issued2014-06
dc.identifier.otherDOI: 10.13140/2.1.5111.4249
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12498/929
dc.descriptionBU makale farklı yaş gruplarının materyalizm eğilimleri bakımından karşılaştırılması ile ilişkilidir.en_US
dc.description.abstractAnahtar kelimeler: materyalizm, sosyal kıyaslama, aile iletişimi, arkadaş iletişimi 1.Giriş Materyalizm genel anlamı ile tüketicinin dünya malına atfettiği önem olarak tanımlanabilir. Materyalizmin en üst seviyesinde, böyle metaların bireyin yaşamında merkezi bir konum işgal ettiği ve onun için en büyük tatmin yahut tatminsizlik kaynağı olduğuna inanılır (Belk,1984). Belk (1985) materyalizmi; sahip olma, cömert olmama, kıskanma (imrenme) gibi kişisel özelliklerle ilişkilendirmektedir. Tüketim ve dolayısıyla materyalizm sadece yetişkinleri kapsamaz. Geleceğin potansiyel tüketicileri olarak gençlere yönelik gerçekleştirilen pazarlama çabaları gözardı edilemeyecek boyutlardadır. Bu bağlamda bu çalışma, çocuklar, ergenler ve gençlerin materyalist algıları arasındaki farklılıkları ortaya çıkarma amacı yanında, bu üç grubun materyalist eğilimlerinin oluşmasında arkadaş çevresiyle olan etkileşim, reklamlar ve benlik saygısının etkisini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.subjectResearch Subject Categoriesen_US
dc.subjectSocial Science
dc.subjectBusiness and Economics
dc.subjectBusiness Studies
dc.titleÇocuklar, Gençler ve Ergenlerin Materyalist Eğilimlerinin Motivasyonları Arasındaki Farklılıklaren_US
dc.typeKonferans Bildirisien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster