Başlık için İşletme Doktora Programı listeleme
Toplam kayıt 27, listelenen: 15-27
-
Kredi Derecelendirme Sistemi Skorlamasında Kullanılan Nitel Soru Tekniklerinin Katılım Bankaları Normları İçin Yetersizliğinin Tespiti ve Çözüm Önerileri
(International Congress of Islamic Economy, Finance and Ethics, 2019-12)In today's banking system, scoring (rating) models are used in international standards to define limits for companies in credit allocation processes. Scoring is a process consisting of quantitative and qualitative elements ... -
Maddi Duran Varlıklarda ve Yatırım Amaçlı Gayrimenkullerde Muhasebeleştirme ve Değerleme-BIST 100 Endeksindeki Firmaların Yeniden Değerlemeye İlişkin Uygulamaları
(Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 2021)Şirketlerin bağımsız denetimden geçmiş finansal tabloları vergi mevzuatına göre düzenlenmiş kesin mizan bilgilerinin Türkiye Muhasebe Standartları uygulamalarına göre düzeltilmesiyle oluşturulmaktadır. Bu araştırmada, ... -
Mobile Marketing: Current State and Future Research Directions
(Pazarlama Teorisi ve Uygulamaları Dergisi, 2021)Bu çalışmanın amacı, mobil pazarlama literatürüne ayrıntılı bir genel bakış sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda, mobil pazarlama çalışmalarının mevcut durumunun geniş bir görüntüsü verilmekte ve yayınlanan mobil pazarlama ... -
Online FoMO, Insta-Mom Takibi ve Ürün İlgilenimi Arasındaki İlişkide Sosyal Kıyaslama ve Benlik Saygısının Düzenleyicilik Rollerinin İncelenmesi
(Pazarlama Teorisi ve Uygulamaları Dergisi, 2022)Dünya genelinde yaklaşık 2 milyarlık bir tüketici grubunu oluşturan anneler, sosyal medyayı yoğun bir şekilde kullanmaktadır. Çevrimiçi ünlülerden biri olan Instagram anneleri, hedefledikleri bu tüketici grubunun satın ... -
Perakende (Süpermarket) Sektöründe Tedarik Ve Satın Alma Fonksiyonlarının Bilişim Teknolojileri Yardımıyla Gelişimi Ve Endüstri 4.0 Tabanlı Çözüm Modeli
(2018-10-19)Ürün ve hizmetlerin dijitalleşmesi, yaratıcı ve sanal zekaya dayalı dijital iş modellerinin oluşturulması, yatay ve dikey zincirlerin dijital entegrasyonu, büyük verilerin doğru, güvenli ve verimli bir şekilde analiz ... -
Sigorta Penetrasyonunu Etkileyen Makroekonomik Faktörlerin Panel Veri Analizi İle Belirlenmesi: OECD Ülkelerinden Kanıtlar
(2023-10)Sigortanın ekonomide tüm sektörlerin verimini arttırmak dolayısıyla ekonomik büyümeyi ve kalkınmayı olumlu etkilemek gibi önemli etkisi vardır. Sigorta faaliyetlerinin artması ülke ekonomisinde tasarruf ve yatırımların ... -
Sigortacılık Sektöründeki Dijital Dönüşüm: Insurtech
(Idea Studies, 2022-08)Bu çalışmada dijital teknolojilerin sigortacılık sektöründeki konumunun ve gelecek potansiyellerinin araştırılması amaçlanmaktadır. Son yıllarda, bilgi teknolojileri ve dijitalleşmenin dünyada birçok sektör gibi finans ... -
Sukuk Yatırım Sertifikalarının FFMS 33 ve FFMS 34 Kapsamında Muhasebeleştirilmesi
(International Journal of Islamic Economics and Finance Studies, 2021)Bu çalışmada borsaya kayıtlı, halka açık ve Kamu Yararını İlgilendiren Kuruluş (KAYİK) olarak kabul edilen örnek bir işletme tarafından satın alınan sukuk yatırım sertifikalarının, muhasebeleştirme işlemlerine yönelik ... -
Terrorism and Tourism: An Empirical Exemplification of Consequences of Terrorist Attacks on Tourism Revenues in Turkey
(Tourism: An International Interdisciplinary Journal, 2022)The booming tourism sector in Turkey has resulted in major economic gains in terms of direct revenues to both government and private sectors alike. Turkey had more than 45 million visits in 2018, and top inbound arrivals ... -
Türkiye’de Faaliyet Gösteren Perakende Ve Üretim İşletmelerinin Finansal Performanslarının Değerlendirilmesi: Merkez Bankası Sektör Bilanço Ve Gelir Tabloları Üzerine Bir Araştırma
(The Journal of Kesit Academy, 2018-06)Retail sector holds an important position among members of distribution channel. Distribution of consumer goods starts with the producer, who is the first member of this distribution channel and included in industrial ... -
Ulusal Pazarlama Yazınında Yer Alan Nitel Makalelerin İncelenmesi
(Journal of Business Research - Turk, 2021)Amaç – Bu araştırmanın amacı,ulusal yazında yer alan, pazarlama disiplini içerisinde yayınlanmış nitel çalışmaların incelenmesidir. İkincil olarak nitel araştırmalarda karşılaşılabilecek sorunlar ile çözümleri irdelenecek ... -
Uluslararası Şirketlerde Halkla İlişkiler
(Eğitim Yayınevi, 2022)Küreselleşme, dünya çapında ekonomik, sosyal ve politik olarak bağımlılıkların artması anlamına gelmektedir. Küreselleşme ticaret, sermaye ve bilgi akışının hiç olmadığı kadar büyük boyutlara ulaşmasıyla hayatın her alanında ... -
Uluslararası Ticaret Teorilerinden Mutlak, Karşılaştırmalı ve Rekabetçi Üstünlükler Teorilerine Yönelik Bir Değerlendirme
(Uluslararası Ticaret ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 2023-01-03)Uluslararası iktisat biliminde kıt kaynakların uluslararası boyutta etkin kullanılması amaçlanırken; dış ticaret bilimine mal ve hizmetlerin uluslararası düzeyde alınıp satılması konu olmaktadır. Adam Smith ile başlayan ...