Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDUMAN ALPTEKİN, Hazal
dc.date.accessioned2024-03-07T12:39:39Z
dc.date.available2024-03-07T12:39:39Z
dc.date.issued2023-09
dc.identifier.isbn978-625-00-8283-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12498/6181
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Türkiye’de faaliyet gösteren motosiklet kulüplerinin kullandığı kulüp logolarının kurumsal mantık perspektifi dikkate alınarak, göstergebilim tekniği ile incelenmesidir. Araştırma kapsamında kulüplerin kendi kimliklerini temsil etmelerine, görünürlük kazanmalarına yardımcı olan kulüp logoları (11 logo) Barthes’in göstergebilim varsayımları ve ilgili kulüplerin ikincil veri niteliğindeki mülakat dokümanları eşliğinde çözümlenmesi gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen çözümleme neticesinde kulüp logolarında yer alan kuru kafa, melek kanatları, alev figürü, chopper motor modeli ve çeşitli motor aksamları (gidon, piston, kask, zincir) ortaklaşa paylaşılan semboller olarak belirlenmiştir. İlgili sembollerin alanda hakim mantıkları neticesinde değerlendirilme sürecinde ise aile, kardeşlik, topluluk, sürüş ve yönetimci mantığı destekleyen figürler olduğu ve kulüplerin ideolojilerini meşrulaştıran birer destekleyici olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisher31. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler Kitabıen_US
dc.subjectKurumsal Mantık Yaklaşımıen_US
dc.subjectGöstergebilimsel Çözümlemeen_US
dc.subjectMotosiklet Kulüplerien_US
dc.subjectSembolleren_US
dc.subjectGöstergeleren_US
dc.titleKurumsal Mantıkları Yansıtan Sembollerin Gösterge Bilim Tekniği İle İncelenmesi: Motosiklet Kulüpleri Üzerine Bir Çalışmaen_US
dc.typeKonferans Bildirisien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster