Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAY, Ufuk
dc.contributor.authorAKSOY, Beyza
dc.contributor.authorAKPINAR, Ayhan
dc.date.accessioned2024-03-05T08:20:02Z
dc.date.available2024-03-05T08:20:02Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12498/6134
dc.description.abstractDünya genelinde yaklaşık 2 milyarlık bir tüketici grubunu oluşturan anneler, sosyal medyayı yoğun bir şekilde kullanmaktadır. Çevrimiçi ünlülerden biri olan Instagram anneleri, hedefledikleri bu tüketici grubunun satın alma kararlarını ve ürün ilgilenimlerini önemli ölçüde etkilemektedir. Buna karşın, sosyal medya kullanımı ve ürün ilgilenimi ile ilgili çalışmaların “annelik” bağlamında oldukça nadir olarak araştırıldığı görülmektedir. Instagram annelerinin takipçilerini hedef alan bu çalışmada, sosyal medyadaki gelişmeleri kaçırma korkusu ile ürün ilgilenimi arasındaki ilişkiyi açıklayan mekanizmaların ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda sosyal medya kullanımı, sosyal karşılaştırma eğilimi ve benlik saygısı modele dahil edilerek; (1)sosyal medyadaki gelişmeleri kaçırma korkusu ile ürün ilgilenimi arasındaki ilişkide sosyal medya kullanımının aracı rolü ve (2) sosyal karşılaştırma ve benlik saygısının bu mekanizmadaki ılımlaştırıcı rolü incelenmiştir. İlişkisel tarama modeline uygun olarak tasarlanan bu araştırmanın verileri anket yöntemiyle toplanmış, hipotezleri yapısal model analizi ile test edilmiştir. Bulgular, (1) sosyal medya kullanımının, sosyal medyadaki gelişmeleri kaçırma korkusu ile ürün ilgilenimi arasındaki ilişkide aracı rol oynadığını; ancak (2) sosyal karşılaştırma ve benlik saygısının, (a) sosyal medyadaki gelişmeleri kaçırma korkusu ile sosyal medya kullanımı arasındaki ilişkide ve (b) sosyal medya kullanımı ile ürün ilgilenimi arasındaki ilişkide ılımlaştırıcı rolünün bulunmadığını göstermektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPazarlama Teorisi ve Uygulamaları Dergisien_US
dc.subjectGelişmeleri kaçırma korkusuen_US
dc.subjectSosyal medya kullanımıen_US
dc.subjectSosyal karşılaştırmaen_US
dc.subjectBenlik saygısıen_US
dc.titleOnline FoMO, Insta-Mom Takibi ve Ürün İlgilenimi Arasındaki İlişkide Sosyal Kıyaslama ve Benlik Saygısının Düzenleyicilik Rollerinin İncelenmesien_US
dc.typeMakaleen_US
dc.identifier.doidx.doi.org/10.15659/patu.8.2.069en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster