Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBÜYÜKDOĞAN, Birol
dc.contributor.authorGöKYER, Ayça
dc.date.accessioned2024-02-12T12:32:19Z
dc.date.available2024-02-12T12:32:19Z
dc.date.issued2019-08
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12498/6089
dc.description.abstractZaman ve mekân kavramlarındaki değişiklik, doğal olarak şirketleri etkilediği kadarıyla kurum ve kuruluşları da etkilemektedir. Yaşanan bu hızlı değişime ayak uydurmak ise kurum ve kuruluşların varlığını devam ettirmesi ve etkin olarak çalışmalarına devam etmesi açısından oldukça önemlidir. Halkla ilişkiler kavramı da tam olarak burada devreye girmektedir. Yaşanan bu değişimlere ayak uydurmak, tüm paydaşlarla birlikte faaliyetlere devam etmek ve kurumun kendini tanıtarak daha etkin bir faaliyet alanı oluşturması açısından önemlidir. Bu doğrultuda bu çalışmanın esas amacı, Konya’da bir vakıf üniversitesinin pazarlama iletişimi kapsamında halkla ilişkiler faaliyetlerini değerlendirmektir. Ayrıca halkla ilişkilerin ne olduğunu, eğitim faaliyetlerinde nasıl kullanıldığını, yükseköğretim kurumlarında halkla ilişkiler faaliyetlerinin kurum içi ve kurum dışı olarak nasıl yürütüldüğünü incelemektir. Bu araştırmaya, Konya ilinde bir vakıf üniversitesinde, Tıp Fakültesi, Mühendislik Fakültesi, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi, Sosyal ve Beşerî Bilimler Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Hukuk Fakültesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Sağlık Bilimleri Yüksekokulu, Sağlık Hizmetleri MYO, Adalet MYO, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fen Bilimleri Enstitüsü, Sağlık Bilimleri Enstitüsünde, öğrenim gören 800 üniversite öğrencisi dâhil edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde ve bulunan değerlerin hesaplanmasında, SPSS IBM (Statistical Packet for Social Science) paket programı kullanılarak çeşitli analizler yapılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin vermiş oldukları cevaplar neticesinde, halkla ilişkiler faaliyetlerinde, üniversitelerin tanıtım faaliyetleri hakkında zaman zaman medyayı bilgilendirmesinin üniversitenin tanıtımında önemli rol oynadığı, eğitim vii öğretim ortamının huzurlu ve güvenli olmasının tercih yapmakta etkili olduğu, sanatsal, sportif etkinlikler gibi düzenlemelerin üniversitenin tanıtımında etkili olduğu ve üniversitelerde halkla ilişkiler faaliyetlerini yürüten bir birim olması gerektiği tespit edilmiştir. Ayrıca üniversite öğrencilerinin halkla ilişkiler faaliyetlerine yönelik bulgular değerlendirildiğinde, cinsiyet, yaş, eğitim gördükleri sınıf ve fakülte değişkenleri üzerinden farklılık yarattığı, ailede geçimi sağlayan kişinin mesleği, ailenin geliri ve gelinen bölge değişkenleri üzerinden ise farklılık oluşmadığı tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherKTO Karatay Üniversitesien_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectKurum İçi ve Kurum Dışı Halkla İlişkileren_US
dc.subjectYükseköğretim Kurumlarıen_US
dc.subjectÜniversiteleren_US
dc.titleÜniversitelerin Kurum Dışı Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Etkinliğin Artırılması: Bir Vakıf Üniversitesi Örneğien_US
dc.typeTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster