dc.description.abstract | Zaman ve mekân kavramlarındaki değişiklik, doğal olarak şirketleri etkilediği
kadarıyla kurum ve kuruluşları da etkilemektedir. Yaşanan bu hızlı değişime ayak
uydurmak ise kurum ve kuruluşların varlığını devam ettirmesi ve etkin olarak
çalışmalarına devam etmesi açısından oldukça önemlidir. Halkla ilişkiler kavramı da
tam olarak burada devreye girmektedir. Yaşanan bu değişimlere ayak uydurmak, tüm
paydaşlarla birlikte faaliyetlere devam etmek ve kurumun kendini tanıtarak daha etkin
bir faaliyet alanı oluşturması açısından önemlidir.
Bu doğrultuda bu çalışmanın esas amacı, Konya’da bir vakıf üniversitesinin
pazarlama iletişimi kapsamında halkla ilişkiler faaliyetlerini değerlendirmektir. Ayrıca
halkla ilişkilerin ne olduğunu, eğitim faaliyetlerinde nasıl kullanıldığını, yükseköğretim
kurumlarında halkla ilişkiler faaliyetlerinin kurum içi ve kurum dışı olarak nasıl
yürütüldüğünü incelemektir.
Bu araştırmaya, Konya ilinde bir vakıf üniversitesinde, Tıp Fakültesi,
Mühendislik Fakültesi, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi, Sosyal ve Beşerî Bilimler
Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Hukuk Fakültesi, Yabancı Diller
Yüksekokulu, Sağlık Bilimleri Yüksekokulu, Sağlık Hizmetleri MYO, Adalet MYO,
Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fen Bilimleri Enstitüsü, Sağlık Bilimleri Enstitüsünde,
öğrenim gören 800 üniversite öğrencisi dâhil edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde
ve bulunan değerlerin hesaplanmasında, SPSS IBM (Statistical Packet for Social
Science) paket programı kullanılarak çeşitli analizler yapılmıştır.
Araştırmaya katılan öğrencilerin vermiş oldukları cevaplar neticesinde, halkla
ilişkiler faaliyetlerinde, üniversitelerin tanıtım faaliyetleri hakkında zaman zaman
medyayı bilgilendirmesinin üniversitenin tanıtımında önemli rol oynadığı, eğitim
vii
öğretim ortamının huzurlu ve güvenli olmasının tercih yapmakta etkili olduğu, sanatsal,
sportif etkinlikler gibi düzenlemelerin üniversitenin tanıtımında etkili olduğu ve
üniversitelerde halkla ilişkiler faaliyetlerini yürüten bir birim olması gerektiği tespit
edilmiştir. Ayrıca üniversite öğrencilerinin halkla ilişkiler faaliyetlerine yönelik
bulgular değerlendirildiğinde, cinsiyet, yaş, eğitim gördükleri sınıf ve fakülte
değişkenleri üzerinden farklılık yarattığı, ailede geçimi sağlayan kişinin mesleği, ailenin
geliri ve gelinen bölge değişkenleri üzerinden ise farklılık oluşmadığı tespit edilmiştir. | en_US |