dc.description.abstract | Bu çalışmada, Konya’daki üniversitelerde havacılık bölümlerinde eğitim gören üniversite
öğrencilerinin havayolu tercihlerini belirleyen faktörleri ortaya koymak
amaçlanmaktadır, böylece havacılık eğitimi alan üniversite öğrencilerinin bu bakış
açısıyla anlaşılması ve literatüre katkı sağlaması hedeflenmektedir. İlk olarak faktörler
uçuş öncesi, uçuş esnası ve uçuş sonrası olarak üçe ayrılmıştır. Uçuş öncesi faktörler bilet
fiyatı, bilet rezervasyon ve satın alma kolaylığı, online check-in hizmeti, uçuş tarifesi,
zamanında kalkış-iniş, havayolunun sunduğu hızlı check-in ve boarding hizmeti,
havayolunun sunduğu VIP-CIP lounge hizmeti, havayolu imajı ve sık uçan yolcu
programıdır. Uçuş esnası faktörler ise konfor, uçak içi eğlence sistemleri, uçak içi ikram
hizmeti, uçak içi ikram hizmetinin kalitesi, hijyen faktörleri ve kabin personelinin
nezaketidir. Uçuş sonrası faktörler bagaj teslim alma süresi, kayıp bagaj işlemleri,
havayolu işletmesine erişebilirlik ve araç kiralama hizmetleridir. Çalışmada çevrimiçi
anket tekniği ile 274 katılımcıya ulaşılmıştır. Faktör ortalamalarına bakıldığında uçuş
öncesi en önemli faktörün bilet fiyatları olduğu görülmüştür. En düşük faktörün ise
havayolunun sunduğu VIP-CIP lounge hizmeti olduğu sonucu elde edilmiştir. Uçuş
esnasında ise en önemli maddelerin temizlik, hijyen ve kabin personel davranışı olduğu
görülmüştür. En düşük faktörün ise uçak içi eğlence hizmetlerinin olduğu sonucuna
ulaşılmıştır. Uçuş sonrasında ise en önemli faktörün kayıp bagaj işlemleri, hızlı çözüm
sunması olarak belirlenmiş, en düşük faktörün ise uygun fiyatlı araba kiralama hizmeti
olduğu görülmüştür. | en_US |