Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSUNAR, Füsun
dc.contributor.authorÖZDİPİ AS, Ayşe Beyza
dc.date.accessioned2023-12-06T07:31:17Z
dc.date.available2023-12-06T07:31:17Z
dc.date.issued2023-10
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12498/6065
dc.description.abstractBu araştırmada 9-12 yaş grubundaki çocukların video oyunları bağımlılığı ile çocuklardaki sınav kaygısı arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmada ilişkisel araştırma modeli uygulanmıştır. Araştırmanın evreni 9-11 yaşında, özel gereksinimi bulunmayan, tipik gelişim gösteren, video oyunları oynayan çocuklardır. 330 öğrenci ile anket yapılmıştır. Çalışma grubunun belirlenmesinde amaçsal örneklem seçim yöntemi kullanılmıştır. Verilerin elde edilmesi amacıyla Demografik Bilgi Formu; çocukların video oyunlarına yönelik bağımlılık düzeylerinin belirlenmesi amacıyla Oyun Bağımlılığı Ölçeği ve çocukların sınav kaygılarına ilişkin düzeylerinin belirlenmesi amacıyla Sınav Kaygısı Ölçeği uygulanmıştır. Demografik özelliklerin ve ölçek puanlarının değerlendirilmesinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, minimum, maksimum gibi tanımlayıcı istatistikler, normallik dağılımı analizinde normallik dağılım testlerinden Kolmogorov-Smirnov testi kullanılmıştır. Oyun Bağımlılığı Ölçeğinin ortalama puanının, genel ortalamanın üzerinde olduğu belirlenmiştir. Çalışma grubundakilerde, orta düzeyin biraz üzerinde oyun bağımlılığı olduğu belirlenmiştir. Sınav kaygısı toplam ortalama puanı genel ortalama düzeyindedir. Çalışma grubundaki kız çocuklarının oyun bağımlılığı ortalama puanı, erkek çocukların ortalama puanından yüksektir. Ayrıca kız çocuklarının sınav kaygısı; anlamlı olarak erkek çocuklardan daha yüksektir. Oyun bağımlılığı düzeyi, ilçe düzeyindeki yerlerde yaşayanlarda fazladır. Çocukların kendilerine ait cep telefonu, tablet ya da bilgisayar varsa, oyun bağımlılığı daha fazladır. Çalışma grubundaki çocukların oyun bağımlılığı fazla olanların, sınav kaygısı da fazladır. Araştırmanın sonucunda oyun bağımlılığı ile sınav kaygısı olan bireylere aile danışmanlığı yapılmasının önemi vurgulanmaktadır. Bu araştırmanın daha geniş popülasyonda uygulanması önerilmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherKTO Karatay Üniversitesien_US
dc.subjectÇocuken_US
dc.subjectOyunen_US
dc.subjectOyun Bağımlılığıen_US
dc.subjectVideo Oyunen_US
dc.subjectSınav Kaygısıen_US
dc.title9-12 Yaş Grubundaki Çocukların Video Oyunları Bağımlılığı ile Çocuklardaki Sınav Kaygısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesien_US
dc.typeTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster