Sosyal Medya Kullanımı, Fomo ve Lüks Tüketim Eğilimi Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
Özet
Sosyal medya, çift yönlü etkileşime dayanan, kullanıcıların paylaşımlarda bulunduğu, güncel olayları takip ettiği platformları kapsayan bir alandır. Günümüzde sosyal medya kullanımının artması pazarlama faaliyetlerinin de sosyal medya platformlarında yürütülmesine olanak sağlamıştır. Çalışmanın konusunu, üniversite öğrencilerinin sosyal medyada geçirdikleri süre, sosyal medyaya yönelik tutumları, gelişmeleri kaçırma korkusu olarak tanımlanan FoMO ve lüks tüketim eğilimleri oluşturmaktadır. Günümüzde sosyal medyanın özellikle genç nüfus tarafından yoğun bir şekilde kullanılması, üniversite öğrencilerinin sosyal medya ile ilişkisinin incelenmesi gerekliliğini doğurmuştur. Dolayısıyla çalışmanın amacını, FoMO, lüks tüketim eğilimi, sosyal medya kullanımına yönelik tutum, davranışsal kontrol ve sosyal medya kullanma süresi değişkenleri arasındaki ilişkilerin demografik özellikler de dikkate alınarak incelenmesi oluşturmaktadır. Çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veriler, Konya’da yaşayan ve kolayda örneklem yolu ile seçilen 326 üniversite öğrencisine uygulanan anket aracılığıyla elde edilmiştir. Verilerin analizi AMOS aracılığıyla yapısal eşitlik modellemesi ile yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, davranışsal kontrolün FoMO üzerinde, FoMO’nun ise lüks tüketim eğilimi üzerinde anlamlı bir etkisi vardır. FoMO, davranışsal kontrol ve lüks tüketim arasındaki ilişkide aracılık görevinde bulunmaktadır. Son olarak ise erkek ve kadınların sosyal medyaya yönelik tutumları farklılık göstermektedir.
Koleksiyonlar
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..