Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorERDEM, Hüsamettin
dc.contributor.authorÖZENSEL, Rabia
dc.date.accessioned2023-08-09T13:47:09Z
dc.date.available2023-08-09T13:47:09Z
dc.date.issued2023-07
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12498/6015
dc.description.abstractTesettür, Müslüman kadınlar için giyim ve örtünmeyle ilgili çok yönlü bir kavramdır. Hem sembolik, sosyal ve dini anlamlar içerirken hem de kadınlara dini inançlarını ifade etme, politik ve sosyal kimliklerini ortaya koyma imkânı sağlamaktadır. Tesettür giyim pratikleri, muhafazakâr kesimdeki kadınların deneyimlerini ve çeşitlilik içindeki giyim tercihlerini anlamamıza olanak tanımaktadır. Y ve Z kuşağının ayrı olarak incelenmesi ile de kuşaklar nezdinde giyim pratikleri ve tesettür kavramının değişimi amaçlanmıştır. Ayrıca tesettür üzerine yapılan çalışmalar ve tartışmalar, kadınların giyim tercihlerini, toplumdaki değişimleri ve kadınların kamusal alandaki rollerini anlamak için büyük bir öneme sahiptir. Bu sebeple de araştırma nihai önem arz etmektedir. Araştırmanın teorik kısmında tesettür ve bağlamları, giyim pratikleri ve giyinme tesettür nedenleri anlatılmış, çalışmanın uygulama kısmında ise tesettür algısını etkileyen altı farklı faktör incelenmiştir. Araştırma nicel yöntem üzerinden anket tekniği uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma, sosyal medyanın bireylerin giyim tercihlerini olumsuz etkilediğini ve moda ile tesettür arasındaki ilişkinin dini hassasiyetleri azalttığını göstermektedir. Moda trendleri, markaların etkisi ve sosyal medya gibi faktörler, tesettürlü kadınların dini kimliklerini yansıtma çabalarını engellemektedir. Ayrıca ailelerin dini tutumu ve sosyal medya kullanımı bireylerin giyim tercihlerinde etkili olmaktadır. Moda ve modern kültürün tesettür algısını farklı yorumlama ve uygulama biçimlerine yönlendirdiği görülmektedir. Sosyal medya kullanımı, moda ilgisini arttırarak dini hassasiyetleri azaltmaktadır. Ayrıca kuşak araştırmaları arasında olan bu çalışma, tesettür kavramının Z kuşağı ve Y kuşağı arasında farklı algı ve tercihler gösterdiğini ortaya koymaktadır. Z kuşağı, tesettürü daha moda odaklı bir perspektifle ele alırken, Y kuşağı din temelli ilkelere bağlı kalma eğilimindedir. Z kuşağı tesettürlü bireyler, dinin sınırlarını aşarak yenilikçi bir bakış açısıyla dini ve tesettürü algılamaktadırlar. Y kuşağı ise görece daha geleneksel yaklaşımlara sahip bir din ve tesettür anlayışını gerçekleştirmektedir. Bu çalışma, tesettürün karmaşıklığını ve kadınların tesettür giyim pratiklerindeki çeşitliliği anlamamızı sağlamak için değerli bir kaynak oluşturmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherKTO Karatay Üniversitesien_US
dc.subjectTesettüren_US
dc.subjectTesettür Modasıen_US
dc.subjectTüketim Kültürüen_US
dc.subjectGiyimen_US
dc.subjectÖrtünmeen_US
dc.subjectKuşaken_US
dc.titleKuşaklar Üzerinden Tesettürün Değişen Yüzü ve Yeni Görünümleri : Konya İli Örneğien_US
dc.typeTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster