Show simple item record

dc.contributor.advisorDEMİRKAN, Özlem
dc.contributor.authorTÜRKMEN, Halime
dc.date.accessioned2023-06-06T08:52:02Z
dc.date.available2023-06-06T08:52:02Z
dc.date.issued2023-04
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12498/5979
dc.description.abstractMimarlık eğitiminin yapısı gereği öğrencilerin mekân deneyimlemeleri ve birbirleri ile olan etkileşimleri öğrenme süreçlerini desteklemektedir. Covid 19 Pandemisi sürecinde derslerin tamamı uzaktan eğitim sistemi ile yürütülmüştür. Covid 19 Pandemisi öncesinde mimarlık öğrencileri stüdyo mekânını deneyimlerken Covid 19 Pandemi sürecinde yapılan karantinalar ve beraberinde gelen uzaktan eğitimle öğrenciler öğrenmenin en yoğun olduğu stüdyo mekânından uzak kalmıştır. Normalleşme süreci ile yüz yüze ve hibrit eğitime dönüş yapılmıştır. Çalışmanın amacı Covid 19 Pandemisi ile uzaktan eğitim sürecinde deneyimlenen sanal eğitim ortamının ve geleneksel stüdyo ortamının öğrencilerin öğrenme stillerine göre yüz yüze, dijital ve hibrit eğitimdeki etkileşim düzeyini araştırmaktır. Tarama yöntemi ile literatürdeki kaynaklar incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi KTO Karatay Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi, Mimarlık ve İç Mimarlık Bölümü öğrencileridir. Öğrencilerin mimarlık eğitiminde aldığı uygulamalı derslerden biri olan ‘‘Mimari Tasarım Stüdyosu’’ dersi üzerinden öğrenme stilleri Kolb Öğrenme Stili Envanteri’ ne göre belirlenmiştir. Eğitiminde yüz yüze, uzaktan ve hibrit eğitimi deneyimleyen öğrenciler ile yapılan anket yanıtlar değerlendirilerek kıyaslanmıştır. Anket sorularında stüdyo ortamının beceri ve yetenek geliştiriciliği, etkili iletişim, soyut bilginin somutlaştırılması, motivasyon, verimli çalışma ortamı sağlama durumu, beceri geliştirme, kolektiflik, geri bildirim ve deneyim sağlayıcılığı ve dijitalleşme ana başlıkları içindeki ifadeler ile değerlendirilmeye çalışılmıştır. Çalışmaya tüm sınıflardan öğrencilerin dahil edilmesindeki sebep her sınıfın farklı eğitim modellerini deneyimlemiş olmasıdır. Bu nedenle öğrenme stillerinin dağılım oranlarının öğrencilerin sınıf düzeylerine, okudukları bölümlere, cinsiyete, göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemek için de ki-kare analizi yürütülmüştür. Mekâna dair değerlendirmeler ile yüz yüze, dijital ve hibrit eğitim sürecindeki stüdyonun mekânsal deneyimlerine sahip olan ve olmayan öğrencilerin öğrenme stilleri ve mekân etkileşimi arasındaki ilişki incelenmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherKTO Karatay Üniversitesien_US
dc.subjectMekân Deneyimien_US
dc.subjectCovid 19 Pandemisien_US
dc.subjectMimarlık Eğitimien_US
dc.subjectÖğrenme Stillerien_US
dc.titleÖğrenme Stilleri ve Stüdyo Mekânı Etkileşimien_US
dc.typeTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record