Show simple item record

dc.contributorAKKAN, Muhammet Mustafa
dc.contributorYAYLA, Tufan
dc.date.accessioned2023-03-01T14:06:25Z
dc.date.available2023-03-01T14:06:25Z
dc.date.issued2021-12
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12498/5927
dc.description.abstractCoğrafi işaretli ürünlerin tüketici de yarattığı olumlu düşün-cenin sonucu oluşan pazar şartları üreticilerin ürettikleri ürünle-ri coğrafi işaret ve benzeri kalite standartlarını almaya itişmiştir.Dünya da tarım ihracatı yapan ülkelerin miktar değer ölçütündeön plana çıkmasının en önemli nedenlerinden biri de ürüne yöne-lik yapılan bu tescillerdir. Öyle ki dünya tarım ihracatında Ame-rika Birleşik Devletleri’nden sonra ikinci sırada gelen HollandaTürkiye yüzölçümünde Konya ilinden sadece 3000 km2 büyükolmasına karşın ürün tescili ve marka yaratımı sürecinde ki ön-cülüğüyle ön plana çıkmaktadır. Öyle ki Hollanda ithal etmiş ol-duğu kakao’yu bile yarattığı bu kalite imajının yardımıyla İsviç-re’ye kahve ve çikolata şeklinde satabilmektedir. Bu çalışma ile ilkbölümde tarımın ülke ihracatında ki yeri işlendikten sonra dünyatarım ihracatına dair verilerle özellikle Türkiye’nin tarım ihraca-tında ki rakiplerinin payları sayısal olarak ortaya koyulacaktır.İkinci bölümde Türkiye’nin tarım ihracatı performansı verilerlegösterildikten sonra ürün bazlı analiz edilecek ve üçüncü bölümdecoğrafi işaretli ürünlerin sayısal verileri hem dünya’dan hem deTürkiye’den verilerek bir durum tespiti yapılacak son bölümde bubilgiler ışığında coğrafi işaretli ürünlerin Türkiye’nin ihracatınayapacağı katkılar ve yapılması gerekenler işlenecektir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherHiperyayınen_US
dc.subjectTarım İhracatı
dc.subjectCoğrafi İşaret
dc.subjectTürkiye
dc.subjectTarımsal Kalkınma
dc.titleCoğrafi İşaretli Ürün Farkındalığı ve Türk Tarım İhracatındaki Yerien_US
dc.typeKitap Bölümüen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record