Basit öğe kaydını göster

dc.contributorARICIOĞLU, Mustafa Atilla
dc.contributorSAVAŞ, Yasemin
dc.date.accessioned2023-02-27T12:48:28Z
dc.date.available2023-02-27T12:48:28Z
dc.date.issued2021-08-25
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12498/5852
dc.description.abstractClustering as a competitive tool allows companies to be in an advantageous position in the sector by cooperating on various issues, especially the exchange of information with each other. Organizations move forward with the cooperation they develop through clusters. In the literature, it has been seen that clusters are considered as a strategy and Competition model tool, considering the benefits they provide. In this study, the concept of clustering is explained within the framework of the concepts of trust and cooperation. Cluster expectations and cooperation in cluster networks are maintained according to the trust relationship between them. In the studies on this subject, it is observed that the clustering policies in Japan, which successfully implement cooperation as a strategy in accordance with the obligations of mutual trust, are taken as an example. For this reason, research on the clustering policies of Japan was included in the continuation of the study. It is believed that the study will contribute to the literature with conceptual explanations.en_US
dc.description.abstractYeni dönemin en önemli ve üzerinde en çok çalışılan konularından birisi eski ve yerleşik bir kavram olan iş birliğidir. İş birliklerinin ne ve nasıl olması gerektiği, türleri ve yapısal farklılıkları, etki biçimleri ve geçmişleri birçok disiplinin ortak araştırma konusu olarak karşımıza çıkmaktadır. Çünkü iş birliği yeni dönem rekabet, kalkınma ve refah gibi birçok majör kavramın bileşeni/açıklayıcısı olarak anılmakta/kullanılmaktadır. İş birliği için önerilen yöntem-araçlardan en bilineni haline gelen kümelenmeler de Marshall ve Porter aralığından çıkarak literatüre kazandırılmıştır. Endüstriyel bölgelerdeki firmaların bilgi akışındaki rolleri ve rekabette üstünlük sağlayacak, yenilikçi iş birlikleri aracı olarak karşımıza çıkan kümelenme, aynı zamanda rekabetteki etkisi açısından ve şirketler arasındaki ağı kolaylaştırmak amacıyla oluşturulmaktadır.
dc.language.isotren_US
dc.publisherINTERNATIONAL CONFERENCE ON EURASIAN ECONOMIES 2021en_US
dc.subjectKümelenmeen_US
dc.subjectKümelenme Stratejisi
dc.subjectKümelenme Politikaları
dc.titleBir Kümelenme Stratejisi Örneği Olarak Japonya’da Kümelenme Politikalarıen_US
dc.typeKonferans Bildirisien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster