Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTOPÇUOĞLU, Abdullah
dc.contributor.authorAKSAN, Gamze
dc.date.accessioned2023-02-24T08:36:45Z
dc.date.available2023-02-24T08:36:45Z
dc.date.issued2022-12
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12498/5811
dc.description.abstractToplumun ve sosyal etkileşimin unsurları tarafından belirlenmiş ortak davranışlar ve normlar hakkında neyin doğru neyin yanlış, neyin kabul edilebilir ya da istenilmez olduğuna dair temel ölçütler sunan değerler konusu sosyal bilimlerin ilgi duyduğu başlıklardan birisidir. Değerlerin -gençliğin toplumdaki değerine atfen- bu sosyal kategoride nasıl anlamlandırıldığı günümüz modern toplumlarında yaşlıların görece azalan, gençlerin artan önemi ile daha fazla öne çıkmaktadır. Nitekim değerler konusunda yapılan çalışmalarda özellikle 2000li yıllardan sonra gençlik odağı daha fazla göze çarpmaktadır. Bu ilginin kaynağı öncelikle, var olan değerlerin sonraki kuşağa nasıl aktarıldığı, benzeşme ve farklılaşmaların ne yönde gerçekleştiği gibi sorulara yakın olsa da bilgi teknolojilerindeki yeniliklerle birlikte sosyal değişmenin artan hızının bu genç kategoride değer yönelimleri açısından nasıl karşılık bulduğu merakından beslenmektedir. Özellikle kuşak çalışmaları ekseninde “z kuşağı” olarak adlandırılan günümüz gençliğinin dünyayı, toplumsal kurumları ve sosyal ilişkileri hangi değerlerle anlamlandırdıkları ve bu anlamlandırmanın diğer kuşaklardaki karşılıkları sosyolojik açıdan önem atfedilen sorulardır. Nitekim sosyal düşüncenin modern bilim yaklaşımında kurucu sosyologlardan günümüze, toplumsal düzen, uyum ve ilerleme fikirleri arasında kurulan ilişki, düzenin sağlanmasında önemli bir role sahip olarak toplumsal değerleri referans göstermektedir. Dolayısıyla gençlik ve değerler ilişkisi; özelde gençliğin değerleri konusu önemini koruyacağa benzemektedir. Bu çalışmada öncelikle değer ve sosyal bir kategori olarak gençlik konusu ele alınacak sonrasında gençlik ve değer ilişkisinde gençliğin değerlerine dair sosyolojik referanslar irdelenecektir. Son olarak konunun pratik yönü olarak gençliğin değer yönelimleri, bu çalışmanın yazarları ve bazı diğer araştırmacılar tarafından gerçekleştirilen ampirik çalışmalarda ortaya çıkan önemli bulgular çerçevesinde ele alınacaktır.
dc.language.isotren_US
dc.publisherAnkara Hacı Bayram Veli Üniversitesi TODAİE Yayınevien_US
dc.subjectDeğerler ve Gençliken_US
dc.titleDeğer Çalışmaları 2en_US
dc.title.alternativeDeğerler ve Gençliken_US
dc.typeKitap Bölümüen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster