Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKAŞ, Mustafa
dc.contributor.authorYEMENİCİLER ULUHAN, İpek
dc.date.accessioned2023-02-23T21:00:57Z
dc.date.available2023-02-23T21:00:57Z
dc.date.issued2023-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12498/5774
dc.description.abstractBu tez, işitme kayıplı çocukların mekânsal algısı ve rehabilitasyon merkezlerinin tasarımına veri oluşturmak amacıyla yapılmıştır. İşiten çocuklar için yapılı bir çevre inşa edilmiştir fakat işitme kayıplı çocuklar için bu çevrede büyük zorluklar bulunmaktadır. Bu tezin amacı; işitme kayıplı çocukların mekanlara olan ilişkisi incelenerek, onların günlük yaşamlarına kolayca uyum sağlayabilmeleri için eğitim aldıkları rehabilitasyon mekanlarının mimari açıdan nasıl olması gerektiğine ilişkin tasarım unsurlarını ortaya koymaktır. Literatürü incelediğimizde işitme kayıplı bireylere yönelik çalışmalar günümüze kadar yapılmış bulunmakta ancak yeterli sayıda bulunmamaktadır. İşitme kayıplı çocukların hayata kazandırılmaları gerekliliğine dair yeterince önem sağlanmamaktadır. Bu tez çalışması kapsamında; Dünya’da ve Türkiye’deki okullar, tarihsel süreçleri ve rehabilitasyon merkezlerinden örnekler verilmekte ve mimari açıdan incelenmektedir. İşitme kayıplı çocukların mekânsal algısının önemi ortaya konularak gelecekte yapılması planlanan rehabilitasyon merkezlerine yönelik mimari ölçütlere ilişkin tasarım unsurları belirlenmektedir. “İşitme Kayıplı Çocukların Mekân Algısı ve Rehabilitasyon Merkezleri” adlı bu tez, işitme kayıplı çocuklar için inşa edilmiş rehabilitasyon merkezlerine yeni fikirler oluşturulmasına katkı sağlayacaktır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherKTO Karatay Üniversitesien_US
dc.subjectİşitme Kayıplı Çocuklaren_US
dc.subjectÖzel Eğitimen_US
dc.subjectRehabilitasyon Merkezlerien_US
dc.subjectRehabilitasyon Merkezleri Tasarım Unsurlarıen_US
dc.titleİşitme Kayıplı Çocuklar Rehabilitasyon Merkezleri Tasarım Kriterlerien_US
dc.typeTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster