Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAŞKIN CERAN, Merve
dc.date.accessioned2023-02-23T20:46:30Z
dc.date.available2023-02-23T20:46:30Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12498/5751
dc.description.abstractDezavantajlı çocuklar, sosyal çevre tarafından dışlandığı kabul edilen gruplardır (Pratt, 2019). Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı’nın (UNDP) 2016 yılı İnsani Gelişme Raporu’na göre dezavantajlı gruplar, ayrımcılığa maruz kalmış, toplum tarafından dışlanan, engelli, göçmen, mülteci, savaş mağduru ve yoksul bireyler olarak tanımlanmaktadır (UNDP,2016). Bu gruplar fiziksel, psikolojik ve sosyal açıdan risk altında olan kişilerin toplanmasıyla ile oluşur (Terzi ve Alkaya, 2017). Dezavantajlı grupta yer alan bireylerin toplumdaki diğer bireylere kıyasla sağlıksız yaşam ve mortalite oranı daha yüksek, yaşam kaliteleri daha düşük ve sağlık hizmetlerinden yararlanma düzeyleri daha kısıtlıdır (Sarkisia ve Brech, 2014). Dünyada yaklaşık 2,2 milyar çocuk bulunmakta ve bu çocukların milyonlarcası aileleri bakımından yoksun ya da ebeveynlerini kaybetmek üzeredir. Çalışan çocuklar, ihmal istismara uğramış olanlar, sokakta yaşayanlar, suça sürüklenmiş olanlar, özel gereksinimli çocuklar gibi risk altında; 220 milyon çocuk ise “dezavantajlı çocuk” grubunda yer almaktadır (Yaghmaiam, 2016). Bu çocuklar, “diğer bireylerin yararlandığı her türlü hak ve yaşam olanaklarından yararlanamayan, özellikle eğitim, sağlık, çalışma gibi alanlarda erişim hakları çok sınırlı olan bireyler” olarak tanımlanmaktadırlar (UNICEF, 2012). Dezavantajlı bu çocukların riski altında olanlarının belirlenmesi ve riskin neler olduğu konuları önem kazanmaktadır.
dc.language.isotren_US
dc.subjectDezavantajlıen_US
dc.subjectÇocuken_US
dc.subjectSağlık Profesyonellerien_US
dc.titleDezavantajlı Çocuklar Ve Sağlık Profesyonellerien_US
dc.typeKitap Bölümüen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail
Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster