Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBAYIR, Berna
dc.contributor.authorAY, Beyza Nur
dc.contributor.authorÖZCİHAN, Hamza
dc.date.accessioned2023-02-17T06:02:45Z
dc.date.available2023-02-17T06:02:45Z
dc.date.issued2022-09-25
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12498/5641
dc.description.abstractAmaç: Araştırmada hemşirelik bölümü öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine yönelik tutumlarının meslek seçimi üzerideki etkisi ve aralarındaki ilişkiyi belirlemek hedeflenmiştir. Yöntem: Araştırma gözlemsel araştırma türlerinden kesitsel tipte bir araştırmadır. Araştırma verileri Kasım-Şubat 2021 tarihleri arasında toplamdı. Araştırmanın evrenini hemşirelik bölümünde okuyan öğrenciler oluşturdu. Örneklem büyüklüğü G*Power analiz yöntemiyle hesaplandı. Hemşirelik bölümünde okuyan ve 18 yaşının üstünde olan öğrencilere kartopu örnekleme yöntemi ile ulaşıldı. Toplam 226 öğrenci örneklem grubunu oluşturdu. Verilerin toplanması için Kişisel Bilgi Formu, Toplumsal Cinsiyet Rolleri Tutum Ölçeği, Hemşirelikte Meslek Seçimi Ölçeği kullanıldı. Araştırmanın istatistiksel analizinde yüzdelik, frekans, tek yönlü Varyans testi, Post Hoc Tukey, regresyon ve korelasyon analizleri yapıldı. Bulgular: Katılımcıların büyük çoğunluğunun 17-25 yaş aralığında, kadın ve aileleriyle yaşayan öğrenciler olduğu belirlendi. Öğrencilerden yaşları ve aile türlerine göre toplumsal cinsiyet bakış açılarıyla aralarında istatistiksel fark tespit edildi. Öğrencilerin hemşirelik mesleğine uygunluk düzeyini belirleyen Hemşirelik meslek seçimi ölçeği ortalamaları, 26-35 yaş aralığındaki öğrencilerde 7,12±2,49, İç Anadolu kültüründe yaşayanlarda 7,11±1,61 ile daha yüksekti. Eşitlikçi rolün, öğrencilerin meslek seçiminde 0.95±0.47 puan pozitif yönde istatistiksel olarak anlamlı etkisi olduğu belirlendi. Eşitlikçi cinsiyet rolü ile meslek seçimi arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu tespit edildi. Sonuç ve Öneriler: Araştırmanın sonunda eşitlikçi bakış açısına sahip olan hemşirelik öğrencilerinin mesleğe uygunluğunun daha yüksek olduğu, yaşanılan yerde alınan kültürün ve yaşın toplumsal cinsiyet bakışını etkilemesiyle beraber mesleğin seçiminde de etkili olduğu görüldü. Bu doğrultuda üniversiteye girişte hemşirelik bölümü seçilmeden önce meslek hakkında halk eğitimlerinin yapılaması önerilmektedir. Eğitimlerin, hemşirelik mesleğine uygun olan öğrencilerin seçim yapmasını sağlayacağı, bunun da mesleğin sevilerek yapılması ile hasta bakım kalitesine yansıyacağı düşünülmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisher7. Uluslararası 18. Ulusal Hemşirelik Kongresien_US
dc.titleHemşirelik Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Rollerine Yönelik Tutumlarının Meslek Seçimine Etkisinin Belirlenmesien_US
dc.typeKonferans Bildirisien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster