Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜNAL, Esra
dc.contributor.authorKOÇAK UYAROĞLU, Arzu
dc.date.accessioned2023-02-08T09:17:29Z
dc.date.available2023-02-08T09:17:29Z
dc.date.issued2019-12-19
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12498/5541
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinin sosyal medya bağımlılık düzeyini ve çeşitli değişkenler ile arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla tanımlayıcı ve ilişki arayıcı türde yapılmıştır. Yöntem: Çalışmanın evreni Konya il merkezinde yer alan bir üniversitenin Hemşirelik Fakültesinde 2018- 2019 eğitim öğretim yılında öğrenim gören öğrencilerden (n=819) oluşmakta olup çalışmanın yürütüldüğü tarihlerde devamsızlık yapmayan, çalışmaya katılmayı kabul eden hemşirelik öğrencileri (n=443) çalışmanın örneklemini oluşturmuştur. Çalışma verileri 15 Nisan 2019-31 Mayıs 2019 tarihleri arasında toplanmıştır. Çalışma verilerinin toplanmasında; araştırmacılar tarafından literatür çerçevesinde hazırlanan Kişisel Bilgi Formu ve Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği (SMBÖ) kullanılmıştır. Veriler; sayı, yüzde, ortalama ± standart sapma olarak özetlenmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde; Bağımsız gruplarda T testi, Tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Bulgular: Hemşirelik öğrencilerinin yaş ortalaması 20,95±1,79 olup %84,4’ü kadın ve %95,3’ü bekardır. Öğrencilerin %81,9’u çekirdek aileden gelmiş olup %49,9’u yurtta kalmaktadır. Öğrencilerin sosyal medya bağımlılığı toplam puan ortalaması ise 70,37±20,80’dir. Hemşirelik öğrencilerinin yaş, cinsiyet, medeni durum, yaşadıkları yer, aile tipi ve herhangi bir işte çalışma durumu ile sosyal medya bağımlılığı puan ortalamaları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark olmadığı belirlenmiştir (p>0,05). Ancak kontrol güçlüğü ve yoksunluk, işlevsellikte bozulma ve sosyal izolasyon alt boyutları puan ortalamaları ile ekonomik durum, kalınan yer, herhangi bir işte çalışma durumu ve kaçıncı sınıf oldukları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir (p<0,05). Ayrıca öğrencilerin cinsiyeti ve aile tipleri ile sosyal izolasyon alt boyutu puan ortalaması arasında da istatistiksel açıdan anlamlı bir fark olduğu görülmüştür (p<0,05). Sonuç: Sonuç olarak çalışmadan elde edilen bulgular doğrultusunda sosyal medya bağımlılığı ölçeğinden alınabilecek en yüksek puanın 130 olduğu düşünüldüğünde; hemşirelik öğrencilerinin sosyal medya bağımlılığı puan ortalamasının orta düzeyde olduğu görülmektedir. Öğrencilerin sosyal medya bağımlılığı, kontrol güçlüğü ve yoksunluk, işlevsellikte bozulma ve sosyal izolasyon puan ortalamalarının; ekonomik durum, kalınan yer ve kaçıncı sınıf oldukları değişkenleri açısından farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Üniversite öğrencilerinin tanımlayıcı özellikleri ile sosyal medya bağımlılığı arasındaki ilişkinin daha iyi bir şekilde ortaya konulabilmesi için aynı çalışmanın daha geniş örneklem üzerinde yapılarak farklı değişkenlerle ele alınması önerilebilir. Öğrencilerin bu alana yönelik bağımlılık düzeylerini azaltmak amacıyla ilgilerini farklı alanlara yönlendirecek seminerler ve eğitimler düzenlenebilir. Gerekli bilgilendirme ve destek sağlanarak medya aracılığıyla kamu spotları yapılabilir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectHemşirelik Öğrencisien_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectSosyal Medya Bağımlılığıen_US
dc.titleHemşirelik Öğrencilerinin Sosyal Medya Bağımlılık Düzeyi ve İlişkili Faktörleren_US
dc.typeKonferans Bildirisien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster