Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorALP, Hüseyin
dc.contributor.authorGÖREN, Mürvet Şeyma
dc.date.accessioned2022-11-01T09:45:59Z
dc.date.available2022-11-01T09:45:59Z
dc.date.issued2022-07
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12498/5491
dc.description.abstractTers sarkaçlar lineer olmayan, kararsız sistemlerdir ve kontrol teorisinin klasik çalışma alanıdır. Ters sarkaç, kütle merkezi dönme noktasının üzerinde olan kararsız ve ek yardım olmadan düşen bir sarkaçtır. Ters konumda olan bu sarkaçlar dirseğin açısını kontrol sistemi ile izlenir ve dengede tutmak için kontrol sistemiyle birlikte yatay kuvvet uygulanmaktadır. Bu tez çalışmasında araç üzeri ters sarkaç sisteminin matematiksel modelleme teorisi literatürde çıkarılmıştır. Multibody Dynamics’te sanal modelleme işlemi yapılmıştır. Daha sonra bu modellemesi yapılan araca 3 ayrı kontrolcü Matlab-Simulink’te eklenmiştir; bunlar LQR, PD ve Bulanık-LQR. Bu kontrolcülerin performans karşılaştırmaları görsel grafiklerle yapılmıştır. Yapılan bu karşılaştırmalara göre Bulanık-LQR kontrolcünün bu tez kapsamında kullanılan diğer kontrolcülere göre daha kullanılabilir olduğu saptanmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherKTO Karatay Üniversitesien_US
dc.subjectÇift Ters Sarkaçen_US
dc.subjectBulanık-LQR Kontrolen_US
dc.subjectLQR Kontrolen_US
dc.subjectPD Kontrolen_US
dc.subjectSimülasyonen_US
dc.subjectÇift Ters Sarkaç Kontrolüen_US
dc.subjectMultibody Dynamicsen_US
dc.subjectSimulinken_US
dc.titleÇift Ters Sarkaç Dinamik Modellenmesi ve Kontrolüen_US
dc.typeTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster