dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilkokul ve okul öncesi öğretmenlerinin çocukların sınıf içerisindeki istenmeyen davranışlar karşısında tercih ettikleri sınıf yönetimi stratejilerinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda araştırmanın çalışma grubunu, 2021-2022 eğitim öğretim yıllarında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ve özel okullarda görev yapan 10 tane birinci sınıf, 15 tane ikinci sınıf öğretmeni ve 27 tane okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmaya ilişkin veriler nitel araştırma yöntemiyle toplanmıştır. Nitel verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formu kullanılmıştır. Anket formunda saldırgan davranışlar, etkileşimi bozan davranışlar, öğrenmeyi engelleyen davranışlar, düzen bozucu davranışlar ve fobik davranışlardan oluşan örnek olaylar sunularak istemeyen davranış esnasında soruna yönelik ne yaptıkları, bu davranışları önlemek amacıyla ne yaptıkları ve çocuğun gelişimini desteklemek, davranışın tekrar etmesini engellemek amacıyla neler yaptıkları sorulmuştur. Araştırma bulgularına göre okul öncesi ve ilkokul öğretmenleri; saldırgan ve etkileşimi bozan davranışlar, öğrenmeyi engelleyen ve düzen bozucu davranışlar da en çok önleyici sınıf yönetimi stratejilerini, daha sonra destekleyici ve en az soruna yönelik sınıf yönetimi stratejilerini tercih ettikleri tespit edilmiştir. Fobik davranışlarda okul öncesi ve ilkokul öğretmenlerinin en çok destekleyici daha sonra önleyici sınıf yönetimi stratejilerini tercih ettikleri tespit edilmiştir. Öğretmenlerin fobik davranışlara karşı soruna yönelik sınıf yönetimi stratejilerini kullanmadığı belirlenmiştir. | en_US |