Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÜNÜSAN, Çağatay
dc.contributor.authorSELVİ, Şeyma
dc.date.accessioned2022-11-01T06:51:17Z
dc.date.available2022-11-01T06:51:17Z
dc.date.issued2022-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12498/5443
dc.description.abstractGünümüzde yaşanan bilimsel ve teknolojik gelişmeler, internet teknolojilerinin de hızla ilerlemesine sebep olmuştur. Bu gelişmeler neticesinde sosyal medya araçları da hayatımızdaki yerini almıştır. Yaşanan gelişmeler, rekabette de önemli değişikliklere yol açmıştır. Medya ve teknoloji ilerledikçe, girişimciler geleneksel medya araçlarıyla pazarlama yapmakla yetinmemiş, sosyal medya pazarlamasına adım atmıştır. Girişimcilerin pazarlama amacıyla sosyal ağları tercih etmesinin sebepleri ise reklam maliyetinin düşük olması, tüketicilerle doğrudan iletişime geçip sorunlarına hızlı yanıt verebilme, müşteriden öneri ve dönüt alabilme, kullanıcıların olumlu yorumlarıyla satışı arttırması, müşterilerle aynı zaman diliminde iletişim kurabilmek gibi sebepler yer almaktadır. Kadın girişimcilerde yukarıda bahsedilen sebeplerden dolayı sosyal medyada girişimcilik faaliyetinde bulunmaktadırlar. Günlük yaşantımıza giren e-ticaret kadın girişimcilerin ilgisini çekmektedir. Kadınların kendi işlerinin sahibi olmaları, istihdamın artışına katkıda bulunduğu gibi ülkenin ekonomik olarak büyüme ve kalkınmasında da büyük ölçüde etkilemektedir. Bu doğrultuda araştırmanın asıl amacı ise sosyal medyanın sunduğu bu fırsatlar ile kadınların girişimciliğinin artıp artmadığıdır. Bu bağlamda Konya’daki kadın girişimcilerin demografik özellikleri, iş yaşamlarına ve sosyal medya kullanıma ilişkin temel bilgilerin yanı sıra sosyal medya kullanımının girişimcilik fırsatı üzerindeki etkisi tespit edilmiştir. İlaveten girişimciliğin tarifini içermekte, Dünya’da ve Türkiye’de girişimciliğin önemini ve kadın girişimciliğini incelemektir. Araştırma kapsamında Konya’da girişimcilik faaliyetinde bulunan 220 kadın girişimci dahil edilmiştir. Verilerin analiz edilmesinde ve bulunan sonuçların ölçümlenmesinde, “SPSS IBM” programı kullanılmıştır. Yapılan analizler ve incelemeler doğrultusunda sosyal medyanın sunduğu bu fırsatlar ile kadınların girişimciliğinin arttığı sonucuna varılmıştır. Bu bağlamda Konya’daki kadın girişimcilerin demografik özellikleri, iş yaşamlarına ve sosyal medya kullanıma ilişkin temel bilgilerin yanı sıra sosyal medya kullanımının girişimcilik fırsatı üzerindeki olumlu etkisi tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherKTO Karatay Üniversitesien_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectGirişimcien_US
dc.subjectGirişimciliken_US
dc.subjectKadın Girişimcien_US
dc.titleKonya’daki Girişimci Kadınların Sosyal Medya Kullanımları Araştırmasıen_US
dc.typeTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster