Show simple item record

dc.contributor.advisorAKDENİZ, Seher
dc.contributor.authorERSÖZ, Şüheda
dc.date.accessioned2022-01-17T12:48:57Z
dc.date.available2022-01-17T12:48:57Z
dc.date.issued2021-12
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12498/5308
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, evli bireylerin kişilik özellikleri ve sosyal medya kullanımının evlilik uyumuna etkisini araştırmaktır. Bununla birlikte katılımcıların evlilik uyumlarının cinsiyet, yaş, çocuk, çalışma durumu ve bulundukları konum gibi sosyodemografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırmada evli bireylerin kişilik özellikleri ve sosyal medya kullanımının evlilik uyumuna etkisini araştırmak üzere Türkiye genelinde 18-60 yaş arası evli bireylere Demografik Bilgi Formu, Çift Uyum Ölçeği, Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği-Yetişkin Formu ve Beş Faktör Kişilik Ölçeği uygulanmıştır. Araştırmamızda verilerin analiz edilmesinde Statistical Package for Social Sciences (SPSS) 25.0 yazılımı kullanılmıştır. Beş Faktör Kişilik Özellikleri Ölçeğinden, Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeğinden, Çift Uyum Ölçeğinden alınan puanlar arasındaki ilişkinin incelenmesinde Pearson Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Araştırma kapsamına alınan evli bireylerin bazı sosyo-demografik özelliklerinin, kişilik özelliklerinin ve sosyal medya bağımlılığının evlilik uyumuna etki etme durumunun incelenmesinde hiyerarşik doğrusal regresyon analizi uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre evli bireylerde çift uyumu cinsiyete göre ve bireylerin çalışma durumuna göre farklılaşmamaktadır. Fakat, çift uyumu bireylerin yaşlarına göre farklılaşmaktadır. Araştırma bulgularına göre çift uyumu, bireylerin çocuk sahibi olma durumuna ve evli kalma sürelerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmaktadır. Elde edilen bulgular neticesinde bireylerin yumuşakbaşlılık puanları arttıkça çift uyumları artarken, nörotiklik puanları arttıkça çift uyumları azalmaktadır. Bireylerin sosyal medya bağımlılığı puanları arttıkça çift uyumları azalmaktadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherKTO Karatay Üniversitesien_US
dc.subjectKişiliken_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectEvlilik Uyumuen_US
dc.titleEvli Bireylerde Kişilik Özellikleri ve Sosyal Medya Kullanımının Evlilik Uyumuna Etkisien_US
dc.typeTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record