Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBÜYÜKTAŞKAPU SOYDAN, Sema
dc.contributor.authorKILIÇ, Seda
dc.date.accessioned2022-01-04T09:08:48Z
dc.date.available2022-01-04T09:08:48Z
dc.date.issued2021-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12498/5237
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Öykülerle Terapi Programının dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların duygu yönetimi becerilerine olan etkisinin incelenmesidir. Tek grup öntestsontest kontrol grupsuz deneysel desenin kullanıldığı araştırma, 5-8 yaş arası dil konuşma bozukluğu olan 14 çocuk ile yürütülmüştür. Öykülerle Terapi Programında araştırmacı tarafından hazırlanan 9 öykü (3 öfke, 3 üzüntü, 3 endişe) yer almaktadır. Her duyguyla ilgili okunan ilk öykü; çocuklara yaşadıkları sorun ile ilgili bakış açısı kazandırmaya ikinci öykü; dışsal bir müdahale ile duygu yönetim becerisi kazandırmaya üçüncü öykü; içsel bir müdahale ile duygu yönetim becerisi kazandırmaya yönelik olarak planlanmıştır. Hazırlanan öyküler çocuklara üç kere okunmuş ve program toplam 14 haftada tamamlanmıştır. Programda terapötik öyküleri okuma sırasında figürler kullanma ile birlikte soru sorma ve resim çizme stratejileri kullanılmıştır. Programa katılan çocuklara uygulama öncesinde ve sonrasında Çocuklarda Duygu Yönetim Becerileri Öfke, Üzüntü ve Endişe Ölçekleri ve annelere yarı yapılandırılmış görüşme formları uygulanmıştır. Elde edilen veriler Wilcoxon İşaretli Sıralar testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öykülerle terapi programının dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların öfke, üzüntü ve endişe duyguları ile başa çıkma becerilerini arttırmada; bastırma ve düzenlenmemiş ifade kullanımını azaltmada etkili olduğu tespit edilmiştir. Anne gözlemlerine göre, öykülerle terapi programının dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların öfke, üzüntü, endişe duygularını düzenlenmemiş ifade etme davranışlarında azalma, başa çıkma becerilerini arttırdığı belirlenmiştir. Ayrıca program öncesinde 10 çocuk ebeveyn desteği ile duygu kontrolü sağlarken program sonrasında 4 çocuğun ebeveyn desteği ile duygu kontrolü sağladığı görülmektedir. Bu sonuçlara göre öykülerle terapi programının dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların duygularını yönetme becerisi kazanmalarında etkili olduğu söylenebilir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherKTO Karatay Üniversitesien_US
dc.subjectÖykülerle Terapien_US
dc.subjectDil ve Konuşma Bozukluğuen_US
dc.subjectÖfke Duygusu Yönetimi Becerisien_US
dc.subjectÜzüntü Duygusu Yönetimi Becerisien_US
dc.subjectEndişe Duygusu Yönetimi Becerisien_US
dc.titleÖykülerle Terapi Programının Dil Ve Konuşma Bozukluğu Olan Çocukların Duygu Yönetimi Becerilerine Etkisien_US
dc.typeTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster