Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYUMUŞAK, Semih
dc.contributor.authorAY, Recep Ali
dc.date.accessioned2022-01-04T09:05:56Z
dc.date.available2022-01-04T09:05:56Z
dc.date.issued2021-03
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12498/5234
dc.description.abstractAlışverişte internet kullanımının artması ile birlikte metin içerikli müşteri incelemeleri her geçen gün artmaktadır. Müşteri incelemeleri, ürün alımlarında ve hizmet alımlarında dikkate alınmaktadır. Müşteri karar verme süreçlerinde etkili olan müşteri incelemeleri şirketler için oldukça önemlidir. Ürün satışlarına direk etkisi düşünüldüğünde, şirketler sosyal medya ve internet yorumlarını cevaplamak ve yönetmek için istihdam sağlamaktadır. Ayrıca, müşteri yorumları yanıltıcı veya yönlendirici de olabilmekte, çeşitli yazılımsal araçlar ile manipüle edilebilmektedir. Makine öğrenmesi kullanarak benzer yorumların tespit edilmesi amaçlanan bu tez çalışmasında, Türkiye otelleri ile ilgili otel yorumları Python programlama dilinde geliştirilen bir araç ile otomatik olarak toplanarak bir veri kümesi oluşturulmuştur. Oluşturulan veri kümesi metin kümeleme yöntemi kullanılarak tez çalışmasında açıklanan yöntemlerle tasniflenmiştir. Bu tasnif etmenin sonucunda, birbirine benzer olan birçok yorumun farklı zamanlarda ve farklı işletmeler için oluşturulduğu tespit edilmiş, benzerlikler tespit edilen kümeler ve farklı yorum örnekleri tablolar halinde sunulmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherKTO Karatay Üniversitesien_US
dc.subjectOtel Yorumlarıen_US
dc.subjectMakine Öğrenmesien_US
dc.subjectMüşteri Memnuniyetien_US
dc.titleDoğal Dil İşleme Ve Kümeleme Yöntemleri İle Müşteri Yorumlarının İncelenmesien_US
dc.typeTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster