Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAKIN, Süleyman Kamil
dc.contributor.authorBOZTAŞ, Muhammed
dc.date.accessioned2022-01-04T08:58:39Z
dc.date.available2022-01-04T08:58:39Z
dc.date.issued2021-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12498/5229
dc.description.abstractYığma yapılar; esas taşıyıcı elemanı doğal taş, kumtaşı, tuğla gibi süneklikleri az gevrek malzemeler ile inşa edilmiş yapılardır. Bu tür yapıların, düşey ve yatay deprem yüklerine dayanımda duvar geometrisinin, duvarda kullanılan malzeme özeliklerinin ve duvar işçiliğinin belirgin payı vardır. Taşıyıcı duvarlar, deprem kuvvetleri nedeniyle oluşan çekme gerilmelerini karşılayacak deformasyon yeteneğinden yoksundur. Nadiren yaşanan kuvvetli deprem etkisinin yanı sıra zaman içindeki bozunmalar, yapının hizmet amacına aykırı kullanılması gibi sebepler nedeniyle duvarlar yatay yük taşıma kapasitesi ve süneklik özelliği bakımından genellikle yetersiz kalmaktadır. Bundan dolayı yeni taşıyıcı duvar elemanlarına ve bu duvar elemanlarının da güçlendirilmesine ihtiyaç duyulmaktadır. Yeni tek katlı veya iki katlı yığma yapılarda taşıyıcı olarak seçilen gazbeton duvarların klasik mevcut tutkal harcını değiştirmeyerek , ek bağlantı elemanları ile gazbeton bloklarını birbirine kenet ve zıvana sistemi ile örerek , duvarların diyagonal basınç deneyi altında davranışlarını incelemek amaçlanmıştır. Mevcut bulunduğumuz zamanda tek katlı binaların taşıyıcı sisteminin betonarme yapmak maliyetli ve zaman açısından uzun bir zaman olacağından dolayı gazbeton duvarları kullanarak hem zaman hemde maliyetten tasarruf edileceği düşünülmüştür. Bu çalışmada 6 farklı gazbeton duvar numunesi yapılmıştır. Deney numunelerinin boyutları 1200x1200x250 mm şeklindedir. Birinci numune normal kendi özel tutkal şeklindeki normal harcı ile örülmüştür bunun nedeni ise bu numune tipinin çıkan değerleri referans alınarak diğer 5 numune bu değerlere göre değerlendirilmiştir. 2.duvar numunesi Ø12'lik donatılarla birbirine temas eden gazbeton blokların birbirine bağlanması ve diğer 4 duvar numuneside farklı kombinasyonlarla birbirine bağlayarak güçlendirerek toplam 6 gazbeton duvar çeşiti diyagonal basınç deneyine tabi tutulmuştur. Deneyler sonucu, duvarların mekanik özelliklerinin olumlu etkilendiği gözlenmiştir; gevrek davranış sergileyen referans numunesinin yanında diğer güçlendirilmiş duvarların sünek bir davranış sergilediği görünmüştür aynı zamanda yük taşıma kapasiteleride artmıştır. Tüm çalışmalar ve deney KTO Karatay Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Labaratuvarında gerçekleştirilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherKTO Karatay Üniversitesien_US
dc.subjectGazbetonuen_US
dc.subjectYığma Yapıen_US
dc.subjectBasınç ve Çekme Dayanımıen_US
dc.subjectGüçlendirmeen_US
dc.titleFarklı Şekillerde Güçlendirilmiş Taşıyıcı Gazbeton Duvarların Mekanik Davranışlarının Deneysel Olarak İncelenmesien_US
dc.typeTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster