Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYALÇIN, Hatice
dc.contributor.authorAKKAYA, Merve
dc.date.accessioned2022-01-04T08:16:27Z
dc.date.available2022-01-04T08:16:27Z
dc.date.issued2021-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12498/5216
dc.description.abstractAraştırmanın amacı: meslek lisesine devam eden öğrencilerin akran zorbalığı ve sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek ve bu değişkenlerin katılımcıların demografik özelliklerine göre değerlendirilmesidir. Araştırma evrenini, Konya ilinde oturan meslek lisesine devam eden öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi basit rastgele örneklem yöntemi ile oluşturulmuştur. Araştırma, Ocak 2021 tarihinde başlayıp, Haziran 2021 tarihinde tamamlanmıştır. Araştırmada akran ilişkilerinde zorba-mağduru belirlemek için Ergen Akran İlişkileri Zorba- Kurban Formu katılımcıların sosyal ilişkilerini ölçmek için Sosyal Beceri envanterinin “Sosyal Duyarlılık ve Duygusal Kontrol” alt boyutları kullanılmıştır. Ergen akran ilişkileri zorba ve ergen akran ilişkileri mağdur formunun demografik özelliklere göre değişim gösterip göstermediği parametrik olmayan testlerden Kruskal-Wallis testi ve Mann Whitney U testi ile belirlenmiştir. Sosyal becerinin demografik özelliklere göre değişim gösterip göstermediği tek yönlü varyans analizi ve iki bağımsız örnek t testi tercih edilmiştir. İlişkilerin belirlenmesinde pearson corelasyon katsayısından yararlanılmıştır. Ergen akran ilişkileri zorba ile ergen akran ilişkileri kurban ve ergen akran ilişkileri zorba ile ergen ilişkileri genel arasında pozitif yönlü bir ilişki bulunmuştur. Benzer şekilde ergen akran ilişkileri kurban ve ergen akran ilişkileri genel toplam arasında da pozitif yönlü güçlü bir ilişki bulunmaktadır. Ergen akran ilişkileri zorba ile sosyal beceri arasında negatif yönlü zayıf bir ilişki bulunmaktadır. Bu çalışmanın Milli Eğitim Bakanlığı çalışmalarına kaynaklık edeceği ve öğrencilere akran zorbalığı eğitim programlarının düzenlemesine katkıda bulunacağı öngörülmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherKTO Karatay Üniversitesien_US
dc.subjectMeslek Liselerien_US
dc.subjectErgenliken_US
dc.subjectAkran Zorbalığıen_US
dc.subjectSosyal Becerileren_US
dc.titleMeslek Liselerine Devam Eden Öğrencilerin Akran Zorbalığı Ve Sosyal Becerileri Arasındaki İlişki: Konya Örneğien_US
dc.typeTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster