Browsing Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans by Author "AKAROĞLU, Emine Gülriz"
Now showing items 1-10 of 10
-
0-6 Yaş Dönemindeki Çocuklara Sahip Ebeveynlerin Oyuncak Tercihlerinin İncelenmesi
KOÇ, Aysel (KTO Karatay Üniversitesi, 2023-07)Araştırmanın amacı; 0-6 yaş dönemindeki çocuklara sahip ebeveynlerin oyuncak tercihlerinin incelenmesidir. Araştırma kesitsel tarama modeliyle desenlenmiştir. Çalışma grubunu 2022 yılında, Konya Kule Site Alışveriş ... -
4-6 Yaş Çocukların Ekran Kullanım Alışkanlıkları İle Öz Düzenleme Becerileri Arasındaki İlişki
KOYUNCUOĞLU, Döndü (KTO Karatay Üniversitesi, 2022-02)4-6 yaş çocukların ekran kullanım alışkanlıkları ile öz düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin incelendiği bu çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu, Karaman il merkezinde ikamet eden, 2020-2021 ... -
6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Kitap Okuma Alışkanlıklarının Duygu Düzenleme Becerilerine Etkisi
SAVRAN, Elif (KTO Karatay Üniversitesi, 2022-06)6.ve 7. sınıf öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıklarının duygu düzenleme becerilerine etkisinin incelendiği bu çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. 2020-2021 yılında Karaman il merkezinde eğitim gören 370 ... -
Etkileşimli Kitap Okuma Programının İşitme Yetersizliği Olan 6 Yaş Grubu Çocukların Dikkat ve Anlama Seviyelerine Etkisinin Mobil EEG Cihazı Kullanılarak Ölçülmesi
KUDUZ, Betül (KTO Karatay Üniversitesi, 2023-01)Bu çalışmada, etkileşimli okuma programının işitme yetersizliği olan çocukların dikkat ve anlama seviyesine etkisi olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmada duyma güçlüğü çeken ve cihaz kullanıcısı olan 6 yaşındaki 14 ... -
Helikopter Ebeveyn Tutumunun Okul Öncesi Dönem Çocuklarda Sosyal Becerilere Etkisi
DALKIRAN, Zeynep (KTO Karatay Üniversitesi, 2023-01)Helikopter ebeveyn tutumunun okul öncesi dönem 5-6 yaş çocuklarda sosyal becerilere etkisinin incelendiği bu araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu Manisa il merkezinde ikamet eden, 2021-2022 ... -
Okul Öncesi Dönemde Erken Okuryazarlık Becerilerinin Desteklenmesinde İki Farklı Yöntemin Karşılaştırılması
ŞEN, Hümeyra Nur (KTO Karatay Üniversitesi, 2023-07)Bu çalışmanın amacı; okul öncesi dönemde erken okuryazarlık becerilerinin desteklenmesinde iki farklı yöntemin karşılaştırılmasıdır. Araştırma kontrol gruplu ön test-son test deneysel model ile desenlenmiştir. Çalışma ... -
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden 60-72 Aylık Çocukların Yaratıcılık Becerileri İle Çalışma Belleği Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ÖZDENGÜLSÜN, Saadet (KTO Karatay Üniversitesi, 2023-12)Bu araştırmanın amacı okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 60-72 aylık çocukların yaratıcılık becerileri ve çalışma belleklerinin; okul türüne, cinsiyete ve okul öncesi eğitim süresine göre arasındaki ilişkinin ... -
Pandemi Döneminde 48-72 Aylık Çocukların Öz Düzenlemelerinin Duygu İfadelerine Etkisinin Anneler Gözünden İncelenmesi
TURHAL, Hacer Büşra Nur (KTO Karatay Üniversitesi, 2023-01)Bu çalışmada, 48-72 aylık çocukların pandemi döneminde öz düzenlemelerinin duygu ifadeleri üzerindeki etkilerini anneleri gözünden incelenmesini amaçlamıştır. Çalışma, nicel bir araştırma olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, ... -
Sosyal Temelli Destek Eğitim Programının, Şiddet İçerikli Dijital Oyunlar Oynayan Ergenlerin Saldırganlık Davranışına Etkisi
KELEŞ, Aynur (KTO Karatay Üniversitesi, 2023-01)Bilgisayar teknolojisindeki ilerlemeler ve yaygınlaşan internet kullanımı ile birlikte insanoğlunun bilgiye erişimi kolaylaşmıştır. Yaşanan bu gelişim ve değişim olumsuz sonuçları da beraberinde getirmiştir. Bilgisayarın ... -
Yaratıcı Drama ve Orff Temelli Hazırlanan Eğitim Programının Ergenler Üzerinde Sosyal Görünüş Kaygısı Ve Öznel İyi Oluş Düzeylerine Etkisi
TEKBAŞ, Ulya (KTO Karatay Üniversitesi, 2023-07)Bu araştırma hazırlanan yaratıcı drama ve Orff temelli eğitim programının ergenlerde sosyal görünüş kaygı düzeylerini azaltmayı ve öznel iyi oluş düzeylerini arttırmayı hedeflemiştir. Araştırmada ön test son test kontrol ...
DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..